185021w4185021w9185021w7185021w6185021w8185021w5185021w3185021w2185021w1

Det lille ekstra som gjør kunden fornøyd

– Vi jobber heller en dag ekstra for å få det skikkelig, slik at kunden blir fornøyd, forsikrer Svein Bårlund i Bårlund Entreprenør AS.

Svein Bårlund driver sin entreprenørvirksomhet helt alene, og startet opp Bårlund Entreprenør AS i 2003 etter å ha flyttet fra Nord Norge, hvor han i tillegg til å drive egen kafe/restaurant jobbet for sin far frem til 2000 da fars selskap ble avviklet.  


– Jeg er vokst opp i denne bransjen. Min far var anleggsentreprenør/anleggsgartnermester, og jeg jobbet hos ham hele oppveksten, og i godt voksen alder, I tillegg har jeg utdannet meg til baker, konditor og kokk, som jeg har jobbet litt med ved siden av. og har med bakgrunn av matfaglige utdannelser og erfaring fra forskjellige jobber, bygget han opp kafeer, restauranter og hotell, jeg har alltid jobbet mye og hatt to jobber i alle år, forteller den driftige alt-mulig-mannen. 


Men Bårlund har ikke alltid drevet alene. Har hatt medeiere og ansatte tidligere, men det er enklere å være egen herre, med full kontroll. Han leier gjerne inn små entreprenører ved behov, og ser bare fordeler ved å ikke ha noen formelt ansatte. Han er ikke spesielt glad for alt det byråkratiske ved å drive egen virksomhet, som arbeidsgiveravgift, dyre forsikringer, pensjonsordninger og ikke minst overskuddsskatt, som han mener er straff for å lykkes og mener det vanskeliggjør muligheten for små aktører som vil etablere seg og tjene penger, og ha ansatte. 


185021w5


– Fordelen med ikke å ha ansatte men heller leie inn mindre aktører forenkler drift ved stille marked. Det er utrolig dyrt å ha ansatte, sier Bårlund og rister på hodet, ønske er jo selvfølgelig å ha dyktige ansatte og helst flinkere enn meg selv, menmyndighetene gjør det vanskeligere og vanskeligere for små firmaer å ha folk i arbeid, kostnadene blir for høye. 


Bårlund Entreprenør AS tar oppdrag fra Skien til Oslo, og i det siste har det blitt mange oppdrag i hjembyen Tønsberg. Kundene er hovedsakelig privatpersoner, men det hender at bedrifter tar kontakt med Bårlund med forespørsler om enklere ting som en malejobb eller flis legging. 


– Vi har anleggsgartnertjenester; steinlegging, mur, kantstein og plen - det er den ene delen, som er mest i sommersesongen. Men så driver jeg også med renovering og vedlikehold. Vi har et system der vi har totalentreprise, så om du skal fikse et bad eller renovere et kjøkken, ordner vi med alle som er involvert. De er selvsagt godkjent innen fagfeltene de skal gjøre, forteller Bårlund om de mange tjenestene han kan tilby.


185021w6


Når jobben er utført, får kundene alltid en mappe der all informasjon og dokumentasjon står oppført.


–  Det er veldig viktig at alle dokumentasjoner er registrert, spesielt på bad! Vi jobber ryddig, og kundene må signere på alt. Det gir forutsigbare utgifter for kunden, fastslår han. 


Det er nemlig ryddighet og nøyaktighet som Bårlund scorer aller høyest på når det kommer til kundetilfredshet. Den erfarne entreprenøren tenker gjerne på hvordan han selv ville hatt det, og jobber ut ifra det prinsippet. Han forlater ikke en jobb før kunden er fornøyd, og han har alltid med seg en mopp, for å rydde opp og tørke over gulvet er utrolig viktig ved overlevering.


– Da både lukter det og ser godt ut, og det har vi fått mange positive tilbakemeldinger på, smiler han. 


Det lille ekstra kan utgjøre en stor forskjell, og Bårlund har i tillegg en fiffig ekstratjeneste inkludert i prisen.


– Vi har en høy kvalitet på det vi gjør. Vi jobber heller en dag ekstra for å få det skikkelig, slik at kunden blir fornøyd. Vi bruker heller en time ekstra på lister, så blir det helt perfekt og kunden blir kjempefornøyd! Det er mange som bare lister og drar, men vi har det som en service at vi i tillegg sparkler og maler lista.


– Det tar litt tid å gjøre det, men det er det verdt, sier den serviceinnstilte entreprenøren med et smil. Vi gjør tydeligvis godt inntrykk og leverer godt håndverk da vi har mange kunder som bruker oss i forskjellige sammenhenger over flere år, og det er et kvalitetsstempel for oss.


185021w2

Les mer...

2018-11-08 15.15

safeline4

Smart teknologi gjør dette til framtidens heis

Artikkel SafeLine har levert heisalarmsystemer siden 90-tallet, og er en stor aktør i Europa med over 350 000 installasjoner. Nå lanseres SafeLine LYRA – enheten som digitaliserer heistrafikken, forutser vedlikehold...
DC984588-EAF3-4F54-8E1F-68583FAE913C_1

Hvorfor man bør benytte seg av sammenligningsverktøy når man skal velge mobilabonnement

Artikkel I en verden hvor mobiltelefonen er blitt en uunnværlig del av dagliglivet, er valget av riktig mobilabonnement mer kritisk enn noensinne. Med et mylder av tilbud fra en rekke operatører, kan det være en...

    Kontaktinformasjon

    hytte

    Utnytt din gamle hyttes potensiale

    Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    Arkiv