184006m184006184006l184006f

Hjelper deg å planlegge drømmereisen

Berg-Hansen i Trondheim liker når kundene utfordrer dem med spesielle reiseønsker. – Vi kjøper oss eventyr som vi kan fortelle om når vi kommer hjem.

– Jeg er så heldig som er daglig leder i dette reisebyrået, som har drevet i over 30 år i Trondheim. Vi er kjent for å være et solid byrå med gode tjenester for forretningsreisende hovedsakelig, sier Line Merethe Viggen, daglig leder i Berg-Hansen Reisebureau Trondheim.


Vi skal bli større på privatmarkedet

Som en del av franchisekjeden Berg-Hansen AS, er reisebyrået i Trondheim ett av 24 kontorer rundt om i landet – en fordel de kan dra nytte av i mange situasjoner.


Vårt spesialfelt har tradisjonelt vært forretningsmarkedet. Nå ser vi at flere av våre forretningskunder, også ønsker vår hjelp når det kommer til privatreiser. Dette er en endring som nå skjer i hele Berg-Hansen-kjeden, og som baner vei for en ny satsning for reisebyrået.


I tillegg til dyktige konsulenter for forretnings- og gruppereiser, har vi nå fått på plass endyktig ferieselger på heltid i Trondheim, som gjør sitt ytterste for å imøtekomme kundenes ulike behov og ønsker. Men med større produktspekter, flere tjenester og større variasjon i kundemassen kommer også stort ansvar.


– Det er litt ærefrykt i det å selge ferie til folk, for det er de viktigste ukene i året som vi får lov til å forvalte når dem kommer hit til oss. Så det er kjempeviktig for oss at vi får det riktig til og at vi hører på kundene, sier Viggen ydmykt. Vi blir så glade når kundene opplever at de får gode opplevelser, og ser at det er smart å reise med Berg Hansen.


184006f


Service døgnet rundt

Reisebyrået tar ansvar for absolutt alt fra A til Å når du bestiller en reise via dem. Det er dedikerte spesialister innen områdene forretningsreiser, ferieturer, konferanser, gruppeturer og store events. De sikrer de reisende skreddersydde turer, og en trygghet du ikke hadde fått om du hadde bestilt turen på egenhånd. 


–  Når du bestiller en tur hos oss, har du en sikkerhet du ikke hadde fått om du for eksempel hadde bestilt via nettbyråene. Skulle det skje noe på turen, ring til oss og vi ordner det for deg. Vi har 24/7-service, forsikrer Viggen.


Et eksempel er om du sitter på Gardermoen og ser på tavla at flyet ditt er blitt kansellert. Folk får panikk og alle springer til skranken. Ikke alle er sikret hjelp eller svar. Men har du bestilt turen hos Berg-Hansen, kan du med rette senke skuldrene. En kjapp telefon til en av reisebyråets dyktige rådgivere, og det er ordnet før panikken bryter ut. 


– Vi lover kundene våre at vi svarer på telefonen innen tjue sekunder, og e-post innen to timer. Uansett hva du spør om, så er det alltid noen som kan svare på det.


184006l


For de spesielle opplevelsene

Mens de fleste av oss klarer å ordne charterreiser på egenhånd, er det gjerne de litt mer kompliserte/spesielle, farts- og eventyrfylte reisene vi vil ha hjelp til å bestille. Når en strand i Thailand ikke holder mål lengre, kan reisebyrået være behjelpelige med å skreddersy en tur akkurat slik du vil ha den. Enten det er i en liten robåt langt unna Thailands turiststrøm, eller dypt inne i jungelen. 


– Vi kan ordne det meste. Vi vet hva som finnes og vi vet hvem vi skal snakke med, for en av oss har garantert vært der, sier hun, tydelig stolt. 


– Folk har blitt kulere på en måte. Enkle turer booker de selv, men så er det dem som vil oppleve litt andre ting. I stedet for å bare fly til Phuket eller Bangkok, vil de kanskje reise på øyhopping og prøve noe som ingen andre har gjort. Vi kjøper oss eventyr som vi kan fortelle om når vi kommer hjem.


Det er merkbart at de har posisjonert seg bra i det tøffe markedet. For kundegruppene som ønsker spesielle opplevelser, har de en viktig rolle i Berg-Hansen. Hos dem tar alle ansatte jobben sin på alvor og brenner for å dele sine kunnskaper med reiselystne nordmenn. Som daglig leder forteller oss: uten flinke folk kan de like gjerne stenge. 


– Verden endrer seg og det skjer mye. Folk søker eventyr, men de vil ha en trygghet. Om du roter deg bort i Phuket eller en annen øde øy, så vil du gjerne kunne ringe noen. 


Tar du utfordringen? 

Avslutningsvis kommer reisebyrået med en aldri så liten oppfordring til Bransjemagasinets lesere.


– Utfordre oss gjerne, for det er det vi lærer på! Jo mer utfordrende problematikken er, jo artigere er det for oss. Så kom gjerne med noen kule utfordringer, så skal vi gjøre det beste for å løse dem på en god måte og til en fornuftig pris, smiler Viggen. 


184006

Les mer...

2018-08-20 09.30

Transportbergen2

Lokalkjent aktør i transportbransjen dekker behovene til bygg- og anleggsbransjen med allsidige kranbiler

Artikkel Transportoppdrag Bergen AS er en pålitelig leverandør av transporttjenester, komplette kranbiloppdrag og korttidslagring av gods i Bergen og omegn.
byggventilasjon7

Nasjonal leverandør av rimelige ventilasjonsprodukter satser på proffmarkedet

Artikkel Byggventilasjon AS, er et Bergensfirma som spesialiserer seg på salg og installasjon av komplette ventilasjonsløsninger, blant annet balansert ventilasjon, gjennom nettbutikken Byggventilasjon.no. Nå har...

    Kontaktinformasjon

    • Berg-Hansen Reisebureau Trondheim
    • E-post
    • E-post
    • Hjemmeside
    • Telefon:
      73 10 47 10
    • Adresse:
      Havnegata 9, 7010 Trondheim
    93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

    Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

    Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

    hellofresh

    Hvordan skape mer hygge på kjøkkenet

    For mange er matlaging bare en av hverdagens plikter, en ndvendighet som nesten går på autopilot. Brødskiver smøres, poteter koker og oppvasken går, alt uten at du tar deg mye tid til å tenke over det. Kjøkkenet er gjerne ikke det første rommet du forbinder med hygge og kos, men vi mener det burde være det.

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    Arkiv