Livsstilsenteret i Holmenkollveien tilbyr blant annet massasjeterapi, hudpleie, yoga og pilates. Daglig ledere Tone Lundstein og Lone Torvik har begge dansebakgrunn med erfaring fra trening og undervisning.
– Vi vil skape et nært sted hvor folk kan føle seg trygge og blir sett, sier Lundstein.
Hun understreker at de vil skape et lavterskeltilbud med behandlinger som passer for alle i alle aldersgrupper, og i tillegg være et godt senter for nærområdet.
– Vi ønsker ikke å ha mange forskjellige behandlinger. Vi vil være gode på det vi tilbyr, det er det beste for kunden, sier Lundstein og fortsetter:
– Dette er et helthetlig senter for trening og velvære. Styrken vår i Crem Livsstil er at vi kan se våre kunder i et større bilde og kan dermed veilede innen trening, massasjeterapi og hudhelse.
Vil skape helhetsopplevelse
Crem Livsstil er et lite, intimt sted, der de ønsker å gi kundene en unik opplevelse.
Crem Livsstil startet i 2008, og har åpningstider mellom ni og fem på hverdager for massasje, hudpleie og personlig trening. På kveldstid har de gruppetrening i yoga og pilates. Gruppene er små og gir derfor mulighet til individuell veiledning og oppfølging. De er tilsammen fire behandlere med ulike bakgrunner og kvaliteter.
– Vår styrke her er at folk kan finne en plass å slappe helt av, sier Torvik.
Hun forteller at uansett hvilken behandling en kunde kommer for å få, ønsker de alltid å skape en helhetsopplevelse og være et sted hvor folk kan få lande litt i hverdagen.
– Er du stresset i hodet så er du sliten i resten av kroppen også. Det å finne roen er en viktig del - uansett hvilken behandling eller trening du gjør, sier hun.
En enkel terapiform
Lundstein forteller at hudpleie og massasje for mange kan være en luksus man unner seg hvis man får det i en presang.
– Vi ønsker at det skal bli en del av hverdagen som flere skal få oppleve, sier hun.
Studioet har flere faste kunder i uken som både trener og får behandling, og hudterapeuten sier at det kan bli en viktig del av livet for mange.
– Mange kunder vet kanskje ikke at de trenger behandling før de er her, men når de kommer så kjenner de gjerne på behovet når de ligger på massasjebenken, sier hun.
Hun påpeker at det kan være tungt å komme over terskelen for noen, men det kan være en enkel terapiform.
– Menneskets behov for å bli tatt vare på vil bli sterkere. I vår digitale verden er vi fjernere fra hverandre, så behovet for nærhet vil bli større. Det er min filosofi, sier hun.
Gir av seg selv
Begge terapeutene er enige om at utfordringen ved arbeidet er å alltid være på.
– Det er ingen snarveier og du er hands on hele tiden. Du gir mye av deg selv, sier Torvik.
Lundstein legger til at de pusher seg mye og holder alltid kunden i fokus.
– Nærhet til kundene er varemerket vårt. Det er dyrebart og sårbart på en gang, for dette er et nærområde. Folk er nære deg og det er viktig å holde riktig kurs både på kvalitet, relasjon og etiske regler, sier Lundstein.
Forsterker skjønnhet
Et viktig fokuspunkt for Crem Livsstil er å få kundene til å forstå at de allerede er vakre og at behandlingene understreker personlig skjønnhet.
– En stor del av skjønnhetsbransjen er preget av at man hele tiden må forbedre og fikse på utseendet. Dette er noe jeg tar avstand fra, sier Lundstein.
– Det er viktig at våre kunder forstår at de er fine og gode nok, og jeg vil gi en opplevelse av at folk er vakre. Jeg bare pusser litt på skjønnheten og gir råd om hvordan man kan ta vare på seg selv og sin hudhelse, sier hun.
Veileder kunden
Alle behandlerne tilknyttet Crem Livsstil er bevisste på å holde seg oppdatert om hva som skjer i bransjen, og Lundstein selv kom nylig hjem fra et yogaseminar i California.
– Det er viktig å kunne veilede kunden om hva som skjer der ute, for mange har spørsmål og vil ha anbefalinger: Det er viktig å holde seg oppdatert, og det gjør vi her, sier hun.
– Studioet Crem er opptatt av å ha den riktige kunnskapen til en hver tid. Vi har mange faste kunder i vårt nærområde, og derfor er det veldig viktig å fornye oss og alltid være i en sunn utvikling. Vi har fokus på å fremme god hverdagslig livsstil og ønsker nye kunder velkommen!
Foto av:
Elisabeht Aarhus
Ole Musken
Per Heimly