toyotaostfoldfollo8toyotaostfoldfollotoyotaostfoldfollo3toyotaostfoldfollo1toyotaostfoldfollo2toyotaostfoldfollo7toyotaostfoldfollo5toyotaostfoldfollo6toyotaostfoldfollo4toyotaostfoldfollo9toyotaostfoldfollo10

Nytenkende løsninger i høysetet når Toyota slipper ny elbil

Selv om det tok litt lengre tid for Toyota å følge i konkurrentenes fotspor på elbiler, så er japanerne kjent for å gjøre det skikkelig når de først gjør noe. Toyota Østfold & Follo, forteller deg alt om de innovative nykommerne fra Toyota.

Da den nye Toyota Yaris Hybrid ble lansert i 2020, var det med brask og bram som den drivstoffgjerrige superbilen landet i Norge og førte til en del ventetid for alle som hadde sikret seg den spreke japaneren.  


– Den har blitt tatt veldig godt imot, men mange selgere vil nok si det er litt utfordrende at det er lang leveringstid på den. Men det er en kjempeflott bil på veldig mange måter! Det er ikke alle som har mulighet til å lade billig hjemme, så det er en veldig bra og miljøvennlig bil som bruker lite drivstoff. Det er en fjerde generasjon hybrid, som blir ett hakk bedre for hver gang, forteller Georg Askjer, administrerende direktør i Toyota Østfold & Follo.  



SUVeren knallsuksess 

Georg kan fortelle at selskapet har tre forhandleranlegg. Toyota Follo, Toyota Moss og Toyota Sarpsborg og Halden. 


– Vi er litt over 100 ansatte totalt, og nesten halvparten av dem er i avdelingen vår i Sarpsborg og Halden. Det har sammenheng med at vi har skade og lakk lokalisert i den største avdelingen i Sarpsborg, utdyper han.  


Mens volummodellen RAV4 som fås som vanlig hybrid og ladbar hybrid, har vært en knallsuksess for Toyota, så har Toyota Østfold & Follo gleden av å i disse dager skrive mangfoldige kontrakter på den nye firehjulstrekkeren Yaris Cross.  


– Den har vi virkelig troen på fremover! Det er en veldig fin bil for veldig mange, og vi har savnet å ha en liten SUV. Den har alle fordelene som en SUV har, men selvfølgelig et rimeligere bilhold enn en stor SUV. Den har vi absolutt store forventninger til, smiler Georg.   


Lytter til markedet 
I 2022 kommer dessuten Corolla Cross, som blir Toyotas første modell som femte generasjon hybrid. Georg kan fortelle at Toyota har en svært bevisst tankegang når det gjelder elbilmarkedene i ulike land, og røper hvorfor de velger å satse like mye på hybrid og ladbar hybrid som rene elbiler.  



– I Norge har vi rein strøm og god infrastruktur på elnettet vårt, men sånn er det ikke i alle land. I flere år fremover vil det være riktig for veldig mange markeder å velge hybrid og ladbar hybrid, og Toyota kommer til å satse både på hybrid, ladbar hybrid, elbil og hydrogen. for det er så forskjellig i verden hva som er riktig. 


Siden Toyota tilpasser bilene etter hvordan markedet og infrastrukturen ser ut i ulike land, vil Norge, som er langt fremme i det grønne skiftet, bli førsteprioriteten på elbiler fremover. Og der har Toyota nå en nyhet som treffer blink: 


Splitter nye bZ4X er en helelektrisk SUV som snart har Norgespremiere, og Georg er i ekstase over den fantastiske bilen med de helt unike strømbesparingsløsningene.  



– Batteriet skal stå seg veldig godt i kulde, og de har gjort flere ting for at den skal bruke lite strøm i forhold til varme inne i bilen; med IR kan du i løpet av en minutts kjøring, kjenne at du har varme på beina. Og så har den et veldig godt varmepumpesystem slik at man får mest mulig ut av batteriet i lave temperaturer, avslører Georg.  


Toyota er dessuten også svært langt fremme på yrkesbiler. Georg anslår nemlig at hele 35 prosent av Toyota Østfold & Follos totale salg vil ligge på næring neste år – godt hjulpet av yrkesbilene Proace Electric og den litt mindre lillebroren Proace City.  



– Nå har vi Proace i begge størrelsene, og det har slått veldig godt an. For mange er det fortsatt riktig å kjøre diesel hvis du skal ha tunge hengere og slike ting, men for vaktmestere eller elektrikere som ikke skal kjøre så veldig langt, er det absolutt en bra løsning å kjøre på el!

 

10 års garanti på bil 
Med den store nyheten Relax, kan Toyota snart tilby en utvidet garanti på alle sine biler med opptil ti års garanti – en garanti som uten tvil er bransjeledende. Georg forklarer hvordan garantien fungerer: 


– Det er fortsatt fem års garanti på bilen, men ved at du følger servicen på bilen din, utvider du garantien med ett år, og det kan du gjøre helt frem til den er ti år! Det er veldig trygt og forutsigbart for kunden, og skal du for eksempel selge bilen din etter syv år, har du fortsatt mer garanti igjen, smiler han. 


Man trenger ikke å tvile på at kunden er i fokus hos Georg og Toyota Østfold & Follo. «Kunden først», er mantraet som går igjen i hele Toyota-konsernet, og noe som Georg og hans kollegaer jobber med hver eneste dag.  



– At vi behandler kunden på en god måte og får minneverdige gode kundeopplevelser, det er superviktig. For det er mange som har gode produkter, så vi må skille oss ut ved at vi er ekstra gode på kundeservice og viser et stort og ekte engasjement, avslutter Georg, og påpeker at de er en «one stop shop» for sine kunder her ved Toyota Østfold & Follo.  


Les mer...

2022-02-01 13.40

Vsbygg1

Erfaringsrik betongelementaktør satser stort på stålbygg

Artikkel VS Element AS, prosjekterer, produserer og monterer betongelementer – med mangeårig erfaring og profesjonell dyktighet. Nå satser betongelementprodusenten fra Våle i Vestfold stort på stålbygg, med eget...
protech1

Raske og pålitelige leveranser av vibrasjonsmåling sikrer trygge byggeprosjekter

Artikkel ProTech Consult AS, trygger norske byggeprosjekter. De installerer vibrasjon -, og støymålere for bygg- og anleggsbransjen, utfører inspeksjon av nærliggende bygninger, og sikrer at all nødvendig dokumentasjon...
Til Facebook-siden

    Kontaktinformasjon

    article1

    Beste stedene å campe i Norge

    Norge er et campingparadis, med sitt dramatiske landskap og overflod av campingmuligheter. Enten du leter etter en avsidesliggende campingplass ved sjøen eller på fjellet, har vi dekket deg.

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    Arkiv