Rett ved siden av Rema 1000 Olsrød og Sparebank1 i Tønsberg finner man et moderne, og usedvanlig stort, bygningslokale. Trenings- og opplevelsessenteret Level, åpnet dørene ved Gauterødveien 6, den 24.august 2016. Allerede før selve åpningen hadde senteret 1300 medlemmer og et lokalsamfunn som ventet spent på å se hvilke opplevelser som befant seg på innsiden.
Level gir et totaltilbud innen helse og mosjon - med treningssenter, svømmehall, spabehandlinger, engasjerte instruktører og barnepass under treningsøkten. Svømmehallen er på 1000 kvadratmeter, og er designet for å underholde både store og små. Knyttet til svømmeanlegget finner man boblebad, badstue og steamsauna. Etter vannaktivitetene kan man nyte deilig rygg- og nakkemassasje eller microneedling, som Level sverger til som den absolutte anti-age behandlingen.
På treningssenteret bygges muskler, i form av styrke- eller kondisjonstrening, alene og i grupper. Daglig leder Irene Aarø forteller at årets mest populære gruppetime er gå-timene, da dette er et flott tilbud for de som ønsker skånsom mosjon grunnet ledd- eller ryggsmerter. I Level jobber det rundt 60 instruktører og veiledere, og Aarø forteller at de jobber hardt for å lage konkrete og målbare planer basert på kundenes behov og ønsker.
- Jeg liker å si at vi har gått «all in». Level er et premiumsenter med solid forankring innen sunt kosthold og trening, med engasjerte instruktører som skal formidle vår visjon, forteller Aarø.
Som et kreativt tilskudd i treningstilbudet deres, lagde de Prama-rommet. Dette er en spennende helromløsning med gulvmarkering, LED-lys som skifter farge basert på om det er arbeidsperiode eller hvilestund og integrerte lyssensorer som er programmert til at man skal jage lyset.
- Man kan trene på reaksjon eller styrke med vekt og strikk i hånden. Dette er et allsidig rom der man får en kreativ sirkeltrening. Det blir som å leke inn i et Playstations-spill der du får fysisk trening, sier Aarø og smiler.
Et av Level sine suksessprinsipper er at kunden skal føle seg sett, de ansatte skal se den enkelte og gi han eller henne en klapp på skulderen etter en hard treningsøkt.
- Det er selvsagt noen kundegrupper vi ikke passer for. Vi er for eksempel ikke et utpreget vektløftersenter, da vi satser på klassisk helse- og mosjonstilbud. Kundene våre kommer hit av varierte grunner, noe er sponsede idrettsmennesker, OCR-løpere og noen deltar i medisinsk yoga, sier hun.