Bedriften startet i 2006, men ekspertisen har blitt utviklet i over 25 år av daglig leder Sissel Lien og salgssjef og serviceansvarlig Marcus Ljungh. SL Interiør & Kontor AS har kombinert interiørdesign og møbelleveranse og har laget en unik totalpakke som kundene nyter godt av i form av kreativitet, fleksibilitet og effektivitet, og ikke minst lønnsomhet.
Duoen, i tillegg til en møbelmontør, følger nøye gjennom hele prosessen fra tegning til nøkkelferdig og yter ofte mer enn forventet for å sette prikken over i-en.
–Som en liten bedrift er vi veldig avhengig av å yte god service, og det er servicen som er vårt varemerke, sier Lien.
Åpent landskap som skrekkeksempel
Design og utforming av kontorlandskaper svinger med trender i markedet. Nye produkter blir utviklet og rutiner blir endret for å maksimere produktivitet og trivsel. Sissel og Marcus er hele tiden frempå for å kunne samarbeide med kunder for å utvikle den beste utformingen for deres kontorformål.
– I bedriftsmarkedet og det offentlige miljøet gikk man for en tid tilbake vekk fra cellekontorer til store åpne kontor landskap. Nå har pendelen svingt litt tilbake og vi utvikler mindre åpne landskaper med avdelinger som naturlig skal samhandle, alltid med tilhørende stille rom, møterom og sosiale soner. Løsningene er uendelige, og vi jobber alltid utrettelig for å avdekke behov og komme med forslag og løsninger til kunden, sier Lien.
Interiør og leverandør i ett
Fra kontoret på Trollåsen på Kolbotn hjelper SL Interiør & Kontor med alt fra omorganisering av kontorlandskapet, tegninger til helt nye lokaler, og levering av alt av kontorinnredninger, solskjerming og belysning.
– Vi blir med kunden der de er i prosessen. Vi ønsker jo gjerne å få være med helt fra starten. Det er da vi virkelig blomstrer innenfor den nisjen vi er, siden vi er både interiørarkitekter og leverandører av møbler til kontoret. Med glede leverer vi også gjerne en stol til naboen – alle er hjertelig velkommen, stor eller liten, smiler Lien.
– Kundene synes det er deilig å kunne forholde seg til kun en person som er med på hele prosessen. Det er på grunn av det at vi har opparbeidet oss et såpass godt rykte. Vi er med på alle plan og når ting kommer på plass, så er vi med og skrur sammen bord og gir oss ikke før alt er tipp topp for kunden, sier Ljungh.
– Klamrer seg fast
Flere kunder har vært med fra begynnelsen, som NorgesGruppen Data der Sissel og Marcus i samarbeid med Metropolis arkitekter, designet og leverte 200 arbeidsplasser i tillegg til møterom, stille rom og sosiale soner. Hos blant annet Blomsterringen, Interfrukt, Byggmakker og Telia har de levert møbler til hovedkontor, kantiner og designet løsningene. Et spennende prosjekt var innredning og leveranse av møbler til Ragn Sells nye hovedkontor, den gangen i samarbeid med Abzolut interiør.
– AF Gruppen har vært med oss siden 2001 – da vi innredet ti etasjer med kontormøbler på Storo og så ble vi med dem over på nye lokaler i Helsfyr, sier Lien.
Marcus legger til at de har bygget nytt auditorium, konferanserom og deler av demo kjøkken for ASKO-skolen, som en del av NorgesGruppens kompetansesenter.
– Asko NorgesGruppen har vært med oss i 25 år, de liker oss så godt at de har klamret seg fast, sier han.
– Det siste kule prosjektet, som vi skal levere for Warner Music, blir helt annerledes kontorer igjen. Det er mye betong blandet med skandinavisk design, der vi har tegnet og laget fargesammensetning og materialer. Det blir hjemmekoselig med sofa på kontorer, ler Lien.
– Vi yter mye gratis
Som leverandør av møbler samarbeider også SL Interiør & Kontor med flere produsenter i Italia, Spania, Tyskland og Skandinavia.
– De vi ikke har samarbeid med og om vi har et behov så lager vi en avtale, sier Lien.
Interiørbedriften samarbeider også med møbelsnekkere ved behov for spesialmøbler og mål. Marcus legger til at spesialmøbler ofte ikke koster så mye som mange tror, og de har ofte positivt overraskede kunder.
– Vi gjør ofte rimelige avtaler for kundene våre i forhold til at de skulle gått til et interiørarkitektfirma og en forhandler. Vi får ofte mye ut av hver kunde og kan være hyggelig på pris på både det ene og det andre, smiler Lien.
– Vi ønsker ikke bare å selge på pris, vi ønsker å selge oss selv og servicen og pakken og for de gode kundene våre så yter vi mye, mye gratis, avslutter Ljungh.