204028w5204028w7204028w6204028w4204028w3204028w2204028w1

Derfor er Volkswagen nordmenns soleklare favoritt

Volkswagens underverk ID.3 og ID.4, imponerer stort. – Tilbakemeldingene fra kundene har vært fantastisk bra!

Møller Bil Asker og Bærum, kunne ikke ønsket seg en mer engasjert daglig leder. Det store engasjementet og gleden Roger Hansen har for jobben sin, for ikke å glemme omtanken han har for sine ansatte og for miljøet – skinner tydelig igjennom når Bransjemagasinet prater med ham.


Roger har store ambisjoner. Han ønsker å ta Møller Bil Asker og Bærum til nye høyder, med en posisjon som ledende bilforhandler i Asker og Bærum. Verdier står sterkt hos den ydmyke daglige lederen.


– Å etterleve verdier, det er viktig for oss. Og det er viktig for meg. Vi skal ha fornøyde kunder, og vi skal ha gode medarbeidere, understreker Roger.



Roger har vært en del av Møller Mobility Group siden 1984 – med unntak av fem år da han både jobbet for en annen bilforhandler, samt videreutviklet seg på teknisk skole. Han var derimot klar på at han ville returnere til arbeidsplassen han elsket, og har valgt å bli i Møller siden det.  


– Jeg hadde ansvaret for Møller Logistikk, og bil- og deledistribusjon i Møller, da jeg fikk forespørsel om jobb i Trondheim i 2010. Jeg fikk med meg familien oppover og var der i over seks år, forteller han engasjert. 


I Trondheim fikk han ansvaret for alle Møller-forhandlerne, doblet omsetningen og vendte nesen hjemover til Østlandet.  


– Det var en fantastisk reise med en gjeng med skikkelig bra og dyktige folk! Men så ble jeg hentet hjem hit, for jeg er jo en ekte Asker-gutt, smiler en blid Roger.


Øker i popularitet
Møller Bil Asker og Bærum satser på lærlinger, og har 10-14 lærlinger til enhver tid.  Å utvikle fremtidens teknikere er viktig for oss.  De har også et brennende samfunnsengasjement. De støtter flere idrettslag og organisasjoner lokalt, og er dermed en viktig bidragsyter i nærmiljøet.


– Vi er jo en ganske stor bedrift lokalt. I dag er vi cirka 130 ansatte. og solgte i fjor over 3 400 biler og hadde flere enn 26 500 verkstedbesøk – det blir over 30 000 sannhetens øyeblikk hver dag i forhold til kundens opplevelse!



– Med en omsetning på snart halvannen milliard, er vi blitt en ganske brukbar butikk, smiler Roger.


Hos Møller Bil Asker og Bærum, selger de Volkswagen personbiler og varebiler samt Audi. Ambisjonen er å være størst på Volkswagen – et bilmerke som har sterk popularitet blant nordmenn.


– Vi har vært så heldig at vi nå har fått ID.3 og ID.4 i vår portefølje, og nå ønsker vi å virkelig ta det lokale markedet med storm! Vi ser at kundene har ventet på en bil med lengre rekkevidde enn e-golfen. ID.4 kommer nå straks med firehjulstrekk og hengerfeste, og dette er spennende for både kunden og oss!



Fantastisk mottakelse

– Vi har hatt en fantastisk mottakelse på ID-modellene – både av kunder og ansatte. Tilbakemeldingene fra kundene er bare «WOW!», de er kjempefornøyde, forteller Roger entusiastisk.


De positive tilbakemeldingene går på kjørekomfort, design, god svingradius, høy og god sittestilling og at den er stillegående. Bilens rekkevidde er fantastisk bra. Den holder hva den lover og mer til.


Roger vil samtidig fremheve Audi e-tron. En fantastisk flott bil hvor mer enn 600 kunder har valgt å kjøpe den hos oss i år, den er faktisk blitt Norges mest solgte elbil.


Brenner for det grønne skiftet
– Asker og Bærum tok en «grønn» posisjon for mange år tilbake med å sette trykk på elbil med e-up, e-golf og biler med biogass. Kommunen kjøpte biler fra oss på biogass, og samarbeidet med renseanlegg som da produserte Biogass. Det vi mennesker trykket ut, kom inn i bilen som drivstoff, forklarer han.


Det grønne skiftet, er nemlig noe Roger og Møller Bil Asker og Bærum tar alvorlig. De har også investert i en fullstendig infrastruktur med over 20 ladestasjoner for elbiler utenfor butikken, hvor noen av disse kan benyttes av kunder – også utenom åpningstidene. Kildesortering og gjenbruk er i fokus, og alt bedriften foretar seg har innslag av en miljøvennlig tankegang.


– Vi er selvfølgelig miljøsertifisert, sier Roger.


Masseprodusering av elbiler øker trafikksikkerheten
Volkswagen har utviklet en MEB-plattform. Dette er en enhetlig kjøretøyplattform som er spesielt utviklet for elbiler. Den er bygd opp helt fra scratch for å gjøre produksjonen mer effektiv og for kunne tilby attraktive priser. Med bedre plass, økt komfort og lengre rekkevidde er MEB-plattformen det perfekte utgangspunktet for alle modeller, fra byvennlige småbiler til varebiler. En plattform som gjør det mulig å masseprodusere elbiler! Med denne teknologien vil bilene få det siste innen sikkerhetssystemer som bidrar til å blant annet forhindre ulykker som for eksempel en sladd på glatt føre, ved automatiske justeringer. Mestrer ikke bilføreren forholdene, så gjør bilen det.


– Volkswagen kan nå levere et bredt modellutvalg som favner alle type behov, og samtidig imøtekomme politikernes ønske om at Norge skal greie 100 prosent nullutslipp i 2025, avslutter Roger.


Les mer...

2020-11-01 12.00

mectro4

Tung kompetanse fra innovativ leverandør av spesialtilpassede løsninger til industrien

Artikkel Mectro AS fra Horten, spesialtilpasser elektronikk for industrielle aktører på det profesjonelle markedet. Og det gjør de bra – med stadig flere store aktører med innovativ teknologi på kundelisten.
ringeriksbadet1

Trening for hele kroppen hos populært badeanlegg på Ringerike

Artikkel Ringeriksbadet på Helgelandsmoen i Ringerike kommune, er en helsefremmende møteplass for regionens innbyggere.
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

    Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

    Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

    hytte

    Utnytt din gamle hyttes potensiale

    Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    Arkiv