Bilbutikken Automegler1 ble startet av Inge Skogesal i 2002. Allerede da hadde man en egen nettbutikk, noe som på den tiden var svært uvanlig. Automegler1 har siden oppstarten for 22 år siden fokusert på å selge brukte og rimelige biler som ikke er eldre enn 1-2 år, men i 2011 startet man verkstedet Automegler1 Service.
– Det var en stor avgjørelse den gangen, men det har heldigvis vært en suksess, smiler Inge Skogesal, eier og daglig leder i Automegler1.
I første rekke på softwareløsninger
Verksmester og teknisk leder; Jan-Erik Flesland, startet i Automegler1 Service i 2011 og kan opplyse at de nå også har åpnet et eget elbilverksted som utfører reparasjoner, service og feilsøking på elbiler.
– Vi ser at det skjer en stor utvikling på elbiler, og Norge er høyt oppe på lista over antall solgte nye elbiler med en elbilandel på over 90 prosent. Det er ingen tvil om at det er den veien det går, og på ett eller annet tidspunkt blir nok begge våre verksteder gjort om til elbilverksted, forteller Inge og Jan-Erik.
Selv om de ikke har software tilgjengelig for alle elbiler in-house, så har Automegler1 tilgang til originalsoftware til alle elbiler og kan derfor finne feil på absolutt alle elbilmerker.
– Bosch er i første rekke på slike løsninger, påpeker Inge.
Og med Bosch i ryggen på verkstedsiden, dokumenteres og kvalitetssikres alle serviceoppdrag, i henhold til fabrikkens spesifikasjoner. Automegler1 Service AS - Bosch Car Service holder til ved Flesland Flyplass, og er et moderne verksted som kan reparere alle bilmerker, samtidig som man beholder den originale garantien.
– Hos oss kan du levere og hente bilen hele døgnet via vår nøkkelautomat, og vi tilbyr også spesielle tjenester på Flesland som 24/7 Travel Service. Det betyr rett og slett at når du skal ha service på bilen din, kan du bestille det på nettet og overlate det til oss mens du er på ferie; vi kan plukke opp bilen din på Flesland, og når du kommer tilbake står den der ferdig reparert. Da har man spart flere turer til verkstedet, opplyser Inge med et smil.
Unik garanti
Via Bosch Car Service’ nettside, kan kunden dessuten registrere sin egen bilmodell, oppgi hvor mange kilometer den har gått og få et eksakt prisoverslag på bilens serviceutførelser.
– Da kan du se akkurat hva vi skal utføre, og få en fiks ferdig pris når du bestiller! Dette servicesystemet er en unik ting som ingen andre er i nærheten av å ha, poengterer Inge.
Jan-Erik understreker at servicereparasjonskvaliteten er utrolig bra, spesielt med tanke på Bosch’ umiskjennelige kvalitet.
– Vi bruker for det meste deler fra Bosch, og Bosch’ bremsedeler gir en bremsegaranti på tre år inntil 60 000 kilometer - det er verdens beste garanti, sier Jan-Erik muntert.
Bilbutikken Automegler1, tilbyr like gode garantiordninger som verkstedet. Her får bilkundene en garanti på 5 år – uansett alder på bilen.
– Det innførte vi i 2011, og ved det tidspunktet var det bare Mitsubishi som hadde den garantien. Noen dager etterpå begynte også Møller med det – men kun på nybiler, sier Inge. Siden vi leverer 5 års garanti på bruktbiler, betyr det at kunden får 5 års garanti på to år gamle biler, og denne garantien er nok bedre enn hos de fleste bilforhandlere, poengterer Inge.
Enkel bestilling og kjapp levering
Det er ingen tvil om at Automegler1 har hatt en god og fremtidsrettet utvikling. Selv etter 22 år holder bilbutikken og bilverkstedet koken, godt hjulpet av ærligheten mot sine kunder og digitaliserte prosesser som gjør det trygt og godt å være kunde hos dem.
– Vi prøver å tilrettelegge våre prosesser slik at våre kunder skal bruke minst mulig tid på å oppsøke oss og finne det de trenger. De kan bestille alt de trenger på nett, og kjøper man en bil hos oss kan vi levere den på døra, understreker Inge.
Den fremoverlente bedriften fra Bergen strekker seg langt både for privatkunder og bedriftskunder, og legger vekt på trygghet gjennom sine gode garantier, og en lynrask levering.
– Når vi sier noe, står vi for det. For litt siden ringte det en mann fra Stavanger som ville bestille en bil samme dag. Han ringte på formiddagen og allerede klokka 18 hentet han den nye bilen sin fra kaia i Stavanger – registrert og fiks ferdig, humrer Jan-Erik.