New Nordic ble startet av gründeren Karl Kristian Bergman Jensen i 1990, med et ønske om å utvikle effektive og gode produkter for alle. New Nordic startet opp i Norge i 2000, og i løpet av sine 22 år på det norske markedet, har produkter som BioDrain®, Melissa Dream™ og Hair Volume™ blitt anbefalt videre fra venninne til venninne og mellom mødre og døtre.
I Norge har produktene til New Nordic blitt hyllet som naturlige produkter som faktisk virker. Ved å kombinere urtenes helbredende egenskaper med naturlige og effektive ingredienser, kan produktene til New Nordic kalles for urtemagi fra Skandinavia.
Magien ligger i hvordan naturens ingredienser jobber i harmoni med kroppen, noe som er svært fordelaktig for helsen vår.
Globalt selskap
Den helseinteresserte gründeren Karl Kristian, hadde et tidlig ønske om å jobbe med urter og naturlige produkter for å gi mennesker et vitalt liv. Suksessoppskriften spredde seg fort til andre land, og New Nordic er i dag et globalt selskap med kontorer i Europa, Canada og Australia.
– Vi er opptatt av at vi skal være et globalt selskap. Vi ser hva som finnes på markedet, og er innovative og raske til å utvikle nye produkter. Men det som er ganske fascinerende, er at det er de samme produktene som selges godt verden over, opplyser Therese med et smil.
Da Francois Gérard ble en del av New Nordic i 2004, fikk selskapet et stort løft på produktutviklingssiden. Den tidligere produktutvikleren for blant annet Christian Dior, har mer enn 30 års erfaring innen urter, og er godt bevandret innen det som kalles for «natural magic».
– Det er helt fascinerende når man møter Francois; du ser at han bare elsker å jobbe med dette! Han reiser heller rundt i verden for å oppdage nye urter og nye bruksområder for urtene, istedenfor å bare studere dem i et laboratorium, sier Therese om den dedikerte franskmannen.
Urtene forsterker hverandre
New Nordic har laget et eget urteherbarium med en stor database over urter, samt studiene og vitenskapen bak. New Nordic er nøye på at alle urtene de bruker i sine produkter både skal være sikre og ha dokumentert effekt, og alle ingrediensene blir analysert i kontrollerte laboratorier for å sikre effekten og kvaliteten.
– Enkelte urter brukes i flere av produktene våre, og sammensetningen av de ulike urtene forsterker hverandre. Det er også mange måter å bruke urtene på. Å bruke tabletter og kremer som inneholder de samme aktive urteingrediensene er en flott måte å pleie huden både innenfra og utenfra. Dette er en ny og holistisk skjønnhetsmetode, og man vil oppleve mye bedre resultater.
Den populære hårpleieserien Hair Volume™ er et eksempel. Dette er en prisvinnende produktserie for alle som sliter med hårtap og tynt hår. I Hair Volume™-serien finnes det både kosttilskudd som pleier kroppen innvendig, og sjampo, balsam og hårkur som styrker håret utvendig.
– Folk er kjempefornøyde! Hud- og hårpleie er veldig populært nå, og Hair Volume™ er det største produktet i konsernet, som bare øker og øker, forteller hun.
God kundeservice i egen nettbutikk
New Nordic har en rekke såkalte nisjeprodukter i sitt sortiment, blant annet innenfor øyne, hår, hørsel og vekt. Therese forteller videre at kosttilskudd for søvn har fått et stort oppsving under Korona-pandemien, og at detox-trenden nå har kommet tilbake for fullt.
– Det skal være lettvint og enkelt for folk, og det gode produktet Apple Cider™, som har vært lenge på markedet, er én av bestselgerne våre. Det er mange som vet at eplesidereddik er sunt og godt, så det er et produkt som selger seg selv, konstaterer Therese fornøyd.
New Nordics produkter finnes hos mange forhandlere, men de har også en egen nettbutikk med et kompetent kundeservice-team som mer enn gjerne svarer på spørsmål og andre synspunkter om deres produkter.
– Vi er veldig tydelige på at det bare er å ta kontakt med kundeservice om man lurer på noe, og jeg synes det er utrolig gøy å få prate med kundene selv, avslutter den sprudlende daglige lederen.
Avslutningsvis litt artig fakta om New Nordic-logoen av verdenstreet Yggdrasil: Logoen er faktisk designet av svensken Göran Rossling, som også har designet Bluetooth-logoen!