– Vi leverer et komplett kvalitetssystem for bygg- og anleggsbransjen som skal hjelpe både små og mellomstore bedrifter å effektivisere, kvalitetssikre og dokumentere arbeidet sitt samtidig som at de skal være i henhold til alle lovpålagte krav, sier markedsansvarlig Tommy Kroken.
– På en byggeplass kan det være mange løse tråder, og dårlig dokumentføring og kommunikasjon gir igjen dårlig produktivitet. Vårt system skal hjelpe alle aktører i bransjen med å samle disse trådene slik at kvaliteten på arbeidet blir bedre.
Alle nødvendige funksjoner samlet på en plass
Kvalitetskontroll AS har siden oppstarten i 2007 jobbet med å utvikle et spesialtilpasset system som forenkler og digitaliserer hverdagen ved hjelp av effektiv prosjektstyring, avvikshåndtering, sjekklister, timeregistrering og prosedyrefunksjonalitet. Med andre ord; alle nødvendige funksjoner for et vellykket byggeprosjekt samlet på én plass.
– Du kan føre timene dine, laste opp prosjektbilder og prosjektfiler, du har enkel tilgang til alle sjekklister og prosedyrer, og du kan kommunisere enklere mellom kontoret og feltet ved hjelp av våre varslingsfunksjoner. Alt dette er tilgjengelig på både desktop, nettbrett og telefon, sier markedsansvarlig.
– Vi har ulike prosjektmaler tilpasset alle bransjer i bygg- og anleggsbransjen. Vi har de typiske sjekklistene, søknadene og dokumentene du har bruk for, og alle disse tingene legger vi inn og tilpasser etter bedriftens måte å jobbe på, sier Kroken.
Et stadig mer foretrukket system blant større aktører
Med over 1500 kunder fordelt over hele landet og over 6300 brukere, opplever de en stadig større etterspørsel etter systemet fra store aktører.
– Det geniale med vårt system er at det er enkelt å bruke for arbeiderne ute i feltet, enkelt for de små selskapene som gjerne ikke har en egen administrasjon, men samtidig komplekst nok til å også brukes av store firma og omfattende prosjekter. Det viser bare de siste kundene som er kommet inn, blant annet LAB Gruppen, Allier Gruppen og Åsane Byggmesterforretning, som er Norges største tømrerfirma.
Fri support – Alltid
– Det er viktig for oss at systemet fungerer optimalt for alle våre kunder. Derfor har vi alltid fri support inkludert i alle våre lisenser. Support hjelper med alt fra prosjektoppsett og tilpasninger til andre problemer de måtte støte på.
Blant kunder har de en mellomstor entreprenørbedrift der faren på 73 år var med å starte selskapet i sin tid.
– Arbeidet som de brukte 2-3 dager på før bruker de nå kanskje bare få timer på. Faren var skeptisk i starten, men forguder i dag systemet og ser at det er superenkelt å bruke, selv for en mann i sin beste alder, sier Kroken.