ydseauto6ydseauto1ydseauto3ydseauto4ydseauto5ydseauto9ydseauto8ydseauto7

Fremoverlent bilsenter i Kristiansand imponerer

Ydse Auto i Sørlandsparken i Kristiansand, imponerer med et stort spekter av tjenester som inkluderer bruktbilsalg, bilverksted, ruteskift, automatisk delelager og 24/7-kundemottak.

Daglig leder og eier av Ydse Auto, 32 år gamle Håvard Ydse, gikk lenge med en drøm om å eie et stort bilhus. Bilinteressen startet for alvor da han som 16-åring jobbet som moderator på en nettside som drev med bilimport. Deretter tok han fagbrev i bilsalg, og jobbet seg oppover til stillinger som bruktbilsjef og avdelingsleder, før han følte at tiden var moden for å starte for seg selv.  



Utvidet etter tre år med suksess
Håvard startet riktignok for seg selv – på selveste 29-årsdagen sin, med bilimport og bruktbilsalg i et 500 kvadratmeter stort lokale. Og på dagen tre år etterpå, kunne Håvard på bursdagen sin i september i år, ønske nye og gamle kunder velkommen inn til et splitter nytt og vesentlig større Ydse Auto i Sørlandsparken – hele 2 400 kvadratmeter, og kun et steinkast unna den gamle lokasjonen.   



– Her skal kundene ha det veldig enkelt. Vi har kundeparkeringsplasser rett ved inngangen, og når de kommer inn er brus og kaffe det første de ser. Det neste de ser er selgere til venstre og kundemottak til høyre, og så et hav av biler! Og når du kommer inn skal du bli møtt med en liten oppfriskning eller sjokoladebit, smiler Håvard. 


Samtidig som Ydse Auto flyttet til større lokaler, ble de også en del av bilverkstedkjeden SjekkPunkt, som er eid av én av de største importørene og distributørene av bildeler i Norge.  



– Vi har gått inn på verkstedgodkjenning 01; det vil si at vi kan fikse alt på personbiler og varebiler opp til 3,5 tonn. Vi utfører lette karosseriarbeider, bytter frontruter og glasstak, og reparerer også ruter som en del av Glassdrive - men lakkering overlater vi til andre, forteller Håvard.  


Ligger lavt i pris 
Ydse Auto har dessuten investert flere millioner kroner på det beste og nyeste verkstedutstyret; deriblant diagnoseskap og smarte servicemuligheter med oppgradering og feilsøking av biler.   



– Vi har investert i utstyr og har folk som kan det. Vi har en egen dedikert ansatt på karosseri med 30 års erfaring – han er helt rå, skryter Håvard av kollegaen som nå lærer bort sine kunster til de yngre ansatte.  


Det store bilhuset i Sørlandsparken, er kjent for å ligge lavt i pris på sine verkstedtjenester. De utfører arbeidene raskt, og ligger på et langt rimeligere prisnivå enn merkeforhandlerne. Håvard forklarer hvordan de har mulighet til å tilby lave verkstedpriser: 


– Jeg kommer fra en merkeforhandler, og hos en merkeforhandler har du en ganske stor andel av garantijobber, som er fryktelig dårlig betalt. For å få driften til å gå ordentlig, er de nødt til å skru opp prisene ut mot kundene. Men her hos oss har vi ingen garantijobber eller merker som pålegger oss noe, og da kan vi ha en helt annen timepris! 


– Her går vi for seriøsitet og kvalitet, og vi skal ha fornuftige priser, fastslår Håvard.  



Håvard opplyser at Ydse Auto har et stort fokus på automatisering, med automatisk delelager og et automatisk kundemottak som er åpent døgnet rundt, for et raskt og smidig besøk i en travel hverdag.  


– Vi har 24 timers nøkkelhåndtering med Vipps-betaling på siden av hovedinngangen, så du trenger ikke engang gå inn i butikken, alt kan foregå via mail, telefon og Vipps! Det er et genialt og ikke minst Korona-vennlig system, fremholder Håvard entusiastisk. 

 

Skaffer bilen som kunden vil ha 
I tillegg til service- og verksteddelen, er Ydse Auto dessuten godt kjent for sitt bruktbilsalg, som for øvrig går så det suser. Budsjettet for 2022 er 500 solgte biler og en omsetning på 90 millioner kroner.  


Én av grunnene til at bruktbilsalget går så bra, er at Håvard kan skaffe bruktbiler på kundens bestilling.  



– Vi skaffer bilen som kunden vil ha, men med et lite forbehold: at det er en bil som er lett salgbar for oss hvis du velger å ikke kjøpe bilen. 


Håvard er nemlig nøye på at kunden skal bli fornøyd. Istedenfor å presse gjennom en handel dersom kunden angrer seg, skal bilen helst være av en modell som kan selges lett til andre. 

 

– Vil du ha en oransje Landrover til én million, så får du gå en annen plass, enkelt og greit, sier han med glimt i øyet.  


– Salg handler om løsninger, ingenting annet. For noen handler det om pris, men for mange har det mye å si at de kan komme hit og få hjelp. Jeg tror på service og å behandle kunder bra, det gjennomsyrer hele driften her. Du blir møtt med et smil, og det er sånn det skal være, smiler Håvard avslutningsvis. 

Les mer...

2021-10-01 13.00

byggventilasjon7

Nasjonal leverandør av rimelige ventilasjonsprodukter satser på proffmarkedet

Artikkel Byggventilasjon AS, er et Bergensfirma som spesialiserer seg på salg og installasjon av komplette ventilasjonsløsninger, blant annet balansert ventilasjon, gjennom nettbutikken Byggventilasjon.no. Nå har...
protech1

Raske og pålitelige leveranser av vibrasjonsmåling sikrer trygge byggeprosjekter

Artikkel ProTech Consult AS, trygger norske byggeprosjekter. De installerer vibrasjon -, og støymålere for bygg- og anleggsbransjen, utfører inspeksjon av nærliggende bygninger, og sikrer at all nødvendig dokumentasjon...
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    hytte

    Utnytt din gamle hyttes potensiale

    Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

    93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

    Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

    Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    Arkiv