prosesspilotene1prosesspilotene3prosesslogo

Stor CRM-aktør skaper gevinst for bedrifter med helhetlige og digitale systemer

ProsessPilotene AS, har fokusert på skreddersydde CRM-system som skaper en gevinst for bedrifter. – Plattformen vår passer til alle, konstaterer salgs- og markedssjef Tor Kristoffersen.

ProsessPilotene AS ble startet av de to gründerne Morten Skau og Frode Stenstrøm, som mer eller mindre jobbet med det samme – ved hvert sitt sted. Ifølge Tor Kristoffersen, går historien slik at Morten og Frode prøvde å leie hverandre inn for jobber, før de fikk et engasjement sammen for Schibsted. Deretter slo de sine kloke hoder sammen og startet CRM-selskapet ProsessPilotene 

– De bygde firmaet sakte men sikkert, og fikk med seg flere andre. Etter tre år var de fem-seks ansatte, men skulle de klare å videreutvikle seg kunne de ikke holde på med alt selv, så i 2015 ble Per Kveim ansatt som daglig leder. Da skjøt det fart for alvor, forteller salgs- og markedssjef Tor Kristoffersen. 

Alt på én plattform 
Selv startet Tors reise i ProsessPilotene i 2016. Siden den gang har selskapet vokst ytterligere, og består i dag av 98 ansatte fordelt på hovedkontoret i Asker og kontorene på Hamar, i Moss og Stavanger.  

Ved å tilby digitale systemer innen salg, markedsføring, service, prosjektstyring, samhandling, innsikt og analyse på én plattform – har ProsessPilotenes CRM-system tiltrukket seg store kunder som Bertel O. Steen, Garda Sikring og Econa med flere.  

– Vi i ProsessPilotene har fokusert kun på forretningsapplikasjoner, og har for eksempel ikke økonomi. Plattformen vår passer til alle, selv om den brukes litt forskjellig hos forskjellige kunder, presiserer Tor. Vi har mest business-til-business-kunder, men de siste årene har vi fått mange medlemsorganisasjoner som ofte har et mer omfattende bruk for systemer. Vi har også fått noen business-til-consumer-kunder, noe som ikke var like vanlig før, men siden plattformen har utviklet seg veldig de siste årene har den blitt mer egnet til flere kundegrupper, poengterer han.  

For å komme fram til hvilke løsninger kunden har bruk for, kartlegger ProsessPilotene kundenes behov. Ved større, kompliserte prosjekter blir alt nøye spesifisert slik at kunden får være delaktig i å velge. 

Før ble ProsessPilotenes systemer kalt for CRM, og var et klassisk salgs-, service-, og marketingverktøy. Tor trekker fram at de benytter seg av Microsoft Dynamics og deres Power Platform. Uansett behov og kunde, så kan ProsessPilotene levere en totalpakke, med alt en kunde trenger for å komme i gang.  

– De fleste bedrifter har allerede et system i dag, og det vi ønsker er ikke bare å erstatte – men skape en gevinst. Det er filosofien vår. Med gode systemer, kan man skape gode prosjekter, og det er det som er vår forretningsidé, understreker Tor.  


Marketing – verdifullt for selskaper 
For ett og et halvt år siden, ansatte ProsessPilotene en egen sikkerhetsansvarlig, og i skrivende jobber de med å bli isosertifiserte innen sikkerhet. 

– Nå har vi fått veldig mye på plass, og vi blir hele tiden testet av vår sikkerhetsansvarlig, som kan sende oss nettfiske-epost og la døren stå åpen, for å gjøre oss bevisste på dette. Sikkerhet er utrolig viktig, og man blir veldig bevisst på hvor enkelt det er å komme inn i systemet til en bedrift og stjele, forteller Tor.  

ProsessPilotene har også fokusert på markedsføring, og er én av få aktører med flest marketinginstallasjoner på Microsoft Customer Insight (tidl. Marketing) 

– Det er veldig spennende at så mange bedrifter har fått øynene opp for det vi gjør på marketing! Det er veldig verdifullt for resten av selskapet. Kundeserviceavdelingen må vite hva kundene deres har fått av informasjon, og salgsavdelingen må i hvert fall vite hvordan kundene har reagert på interaksjonene med selskapet, utdyper Tor.  

Vokser for å bli best 
ProsessPilotenes rivende utvikling siden oppstarten i 2011, har belønnet dem med Gaselleprisen – hele syv år på rad! Og selv om Tor skøyer om at de ikke driver business for å vinne Gasellepriser, så setter de utrolig stor pris på den gjeve utmerkelsen. 

– Vi har gjort flere grep for å komme dit vi er i dag, forteller Tor og utdyper: For det første er selskapet eid av de ansatte, noe som betyr at vi kan tiltrekke oss og beholde de gode menneskene, som får et eierskap til det vi gjør. For det andre har vi valgt å lære opp våre ansatte selv, og siden vi har et syv ukers intensivt opplæringskurs, kan man kan godt komme rett fra skolen, poengterer han. 

Tor skryter godt av alle ansatte i ProsessPilotene, og mener samtidig at de flyter godt på sin organiske vekst, samtidig som de aldri slutter å videreutvikle seg. 

– Vi har også hatt flaks med å velge riktig teknologi fra start, og det er kundene som har styrt veksten hele veien. Når vi gjør noe, så skal vi være best på det. Vi videreutvikler oss hele tiden, og vi er ikke opptatte av vekst for å tjene mer, men vi vokser for å bli best, understreker Tor og smiler. 


Les mer...

2024-02-08 10.30

intime4

Alt i ett system: Timeregistrering og bemanningsplanlegging har aldri vært enklere

Artikkel UKG Pro Workforce Management hever standarden for timeregistrering og bemanningsplanlegging med et brukervennlig program for retail, lager, og industriproduksjon – formidlet av InTime Nordic AS fra Tønsberg.
Transportbergen2

Lokalkjent aktør i transportbransjen dekker behovene til bygg- og anleggsbransjen med allsidige kranbiler

Artikkel Transportoppdrag Bergen AS er en pålitelig leverandør av transporttjenester, komplette kranbiloppdrag og korttidslagring av gods i Bergen og omegn.
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    • PROSESSPILOTENE AS
    • Mail
    • Hjemmeside
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Telefon:
      66 90 19 00 (Asker), 48 10 89 00 (Moss), 93 04 56 70 (Hamar), 98 01 66 11 (Stavanger)
    • Adresse:
      Hovedkontor Asker: Skysstasjon 11B, 1383 ASKER
      Avdeling Moss: Henrich Gerners gate 14, 1530 MOSS
      Avdeling Hamar: Grønnegata 41, 2317 HAMAR
      Avdeling Stavanger: Professor Olav Hanssens vei, Ullandhaug 7A,
      4021 STAVANGER
    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    national-cancer-institute-NFvdKIhxYlU-unsplash

    Å jobbe som vikar

    Å jobbe som vikar via et vikarbyrå i Norge har mange fordeler, men det kan også være svært gunstig for en bedrift å innleie fra bemanningsforetak.

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    Arkiv