– Jeg vil si at vi er gode på å løse problemer. Det finnes alltid en løsning! Det viktigste er at folk blir fornøyd, sier Robin Larsen, daglig leder og eier av Bygg i Horten.
Bygg i Horten er akkurat hva det høres ut som; et Horten-basert byggefirma.
– Her hos Bygg i Horten skal Oppussing skal være en positiv opplevelse!
Larsen har bygget sitt renommé rundt ryddighet, punktlighet og god kundekontakt. Har du tidligere opplevd at håndverkeren ikke dukker opp til avtalt tid, rydder opp etter seg eller er vanskelig å få kontakt med, risikerer du ikke den slags hos Bygg i Horten. Larsen setter sin stolthet i å kommunisere godt med kundene sine, helt fra første kontakt til utført jobb.
En totalleverandør
Larsen er utdannet tømrer, og startet for seg selv 1. juli 2017. Med 13 år i yrket, følte han seg trygg på å stå på egne bein. Flere av Larsens tidligere kunder fulgte etter, og dermed har han hatt fulle sider i oppdragsboka siden oppstarten for et drøyt år siden.
– Jeg har snekret i 13 år, så jeg kjente det var på tide å starte for meg selv og gå nye veier - og få ny motivasjon, ikke minst! Det har jeg ikke angret et sekund på.
Bygg i Horten er en totalleverandør hovedsakelig for privatkunder, og tar seg av kontakten med rørlegger, elektriker, rekkverksfirma og annet som Bygg i Horten selv ikke kan ta. På den måten får kunden en så oversiktlig og ukomplisert oppussingsopplevelse som mulig. Sammen med kompanjongen og lærlingen Mats, satser Larsen stort på kundeservice og en tett dialog med kunden. Det fører selvsagt til at kundene gjerne kommer tilbake eller anbefaler det lille, pålitelige byggefirmaet videre til venner og bekjente. Kundekretsen han har opparbeidet seg, gir Bygg i Horten oppdrag på oppdrag, og Maxbo i Horten henviser ofte kunder direkte til Larsen.
– Når kundene tar kontakt med oss, drar vi alltid på en gratis og uforpliktende befaring. Jeg gir aldri en pris over telefonen uten å ha sett på det selv, presiserer han.
– Man kommer nok langt med å ha et godt rykte. Vi har bra med jobber til godt over påske, smiler en ydmyk Larsen.
Ryddighet og punktlighet i høysetet
Oppdragene han gjør for kundene, inkluderer blant annet omkledning, bytte av tak, fasade og oppussing av bad i eneboliger. Larsen forteller at han akkurat ble klar med et takterrasse-oppdrag i Lillestrøm, i samarbeid med partneren Vestfold Bygg & Rekkverk.
– Vi passer også på å holde det ryddig på arbeidsplassen. Det er viktig!
Planen er å utøke med et par mann i fremtiden - men når det blir, er ennå usikkert. Larsen vil at alle som ringer og setter Bygg i Horten på jobben, skal få god kundebehandling hele veien. Da er det ekstra viktig å holde avtaler og ha fortløpende kontakt med kundene. Derfor liker Larsen seg best som en liten bedrift, der han har full oversikt. Ingen kunde er for liten og ingen problemer er for store - Bygg i Horten løser det aller meste!