K. Hansen Optik utfører grundige synsundersøkelser med avansert teknikk og høyteknologisk utstyr, og utføres av spesialiserte optikere. Det er en investering de gjerne gjør - for fagkompetanse er utrolig viktig i en bransje som dette.
– Det er en tøff bransje, så det er viktig å ha fullt fokus på god kvalitet, service og fagkunnskap. Derfor investerer vi tid og penger på fagkunnskap, både i utstyr og kurs. Det merker du fort når du bestiller en synsundersøkelse hos oss, smiler Aaserud Pedersen.
Når du kommer inn til K. Hansen Optik for en synsundersøkelse, går du først inn til et forundersøkelsesrom der avanserte maskiner leser av informasjon om synet ditt. Deretter starter del to av undersøkelsen, der du som kunde blir veiledet gjennom det store brilleutvalget i butikken.
– Vi mener at vi som helsepersonell har et stort ansvar for øyehelsa til folk. Derfor samarbeider vi tett med øyeleger og henviser kundene ved alvorlige tilfeller. Dessuten har vi et fenomenalt utvalg av briller og solbriller! Vi setter av god tid til kunden, både i undersøkelsesrommet og ute i butikken. Det er vi helt unike på, forsikrer Aaserud Pedersen med et varmt smil.
Det som utmerker K. Hansen Optik, er de dyktige optikerne som alle har hvert sitt spesialistfelt. Det gjør at optikerforretningen har en optiker for absolutt alle - uansett synsproblematikk.
– Vi driver hovedsakelig med øyehelse, og vi er kvalifiserte på alle felt: Svaksynoptikk, barn og syn, tørre og våte øyne-problematikk, databriller, arbeidsplassbriller og linser.
Med rimelige pakkeløsninger og brillekonto der du rentefritt kan dele opp beløpet, trenger det dessuten ikke gå på bekostning av økonomien å skaffe seg briller. Selv om K. Hansen Optik er en frittstående optikerbedrift, er de en del av kjeden C-Optikk. Det gjør nemlig at de kan tilby kundene sine «Privilegium fordelsprogram», der du som kunde kjøper et par briller og får med en verdisjekk på opp til 4 500 kroner på brille nummer to.
I fjor hadde K. Hansen Optik gleden av å feire 100 år. Det feiret de ved å pusse opp det gamle butikklokalet i Tollbugata i Bodø sentrum.
– Vi er en gammel familiebedrift og det er vi veldig stolte av. Det var oldefaren min som startet det, og så har det vært bestefaren min, onkelen min, og nå jeg. I fjor hadde vi en skikkelig ansiktsløftning for hele butikken, og feiret stort! Det synes jeg vi fortjente når vi ble 100 år, ler Aaserud Pedersen.
Selv har hun jobbet i butikken i 13 år, og har i løpet av årene lært seg veldig mye. Ikke minst hvilke briller som passer best til ulike ansiktsformer og hva som er på moten.
– Kundene vet hva de vil ha og følger med på motene. Fremover er det fortsatt runde briller med tynne metallinnfatninger som gjelder, avslører optikeren.