CT1Norge4CT1Norge3CT1Norge5CT1Norge6CT1Norge7CT1Norge8CT1Norge9

Allsidig fugemasse revolusjonerer byggbransjen: – Erstatter flere produkter

CT1 er produktet som kombinerer egenskapene til fugemasse og konstruksjonslim, for en enklere og mer effektiv arbeidshverdag. Det sparer tid, penger og miljøet.

Håndverkeren Torry Nyborgs første møte med det engelske fugemasse- og konstruksjonslimproduktet CT1, var i 2009. Da lanserte selskapet han jobbet i markedets nyeste bygningsteknologi innenfor fugemasse og lim; CT1. Som tømrer og bygningstekniker, hadde Torry vært borti mye forskjellig når det kommer til kjemikalier og lim, men ingenting kunne måle seg med CT1.

– Noe av det første jeg la merke til, var at det ikke satt fast om man fikk det på hendene. Slike produkter har en tendens til å sitte hardt, være klissete og seigt, men dette kunne man bare tørke vekk med litt papir. Da forstod jeg at det var noe spesielt ved dette produktet, forteller Torry Nyborg, daglig leder i CT1 Norge AS.


Stort forhandlernett
Torry ønsket å satse på produktet, og startet CT1 Norge AS i 2017 – med enerett til å distribuere produktet til forhandlere i Norge. CT1 forenkler hverdagen for håndverkere siden produktet blant annet erstatter både akryl, malerakrylersilikoner, trelim, steinlim- og monteringslim mm. Med CT1 trenger en håndverker kun å ha ett produkt liggende, som kan brukes til 95-97 prosent av det man skal bruke en fugemasse og lim til.

CT1 fås kjøpt hos blant annet Byggmix, Gausdal Landhandleri, Megaflis, Monter, Obs Bygg, Optimera m/fler og listen over forhandlere og butikker som fører CT1-sortimentet øker stadig.

– Vi har vokst mye i omsetning og fått flere kunder i løpet av disse årene, fastslår Torry. Vi opplever at produktet og merkevaren er økende og blir mer kjent for hver dag fordi alle våre produkter kan brukes i utrolig mange bransjer. Det er allsidig og innovativt: Skal man fuge vinduet, soverommet, badet, dusjen, båten, bobilen eller kanskje lime veggplater, spileplater og betongmurer kan man bruke det samme produktet. Bruksområdene er så ekstremt storesier han.


–  CT1 er kanskje markedets mest helse og miljøvennlig produkt som også tilfredsstiller miljøkravene til BREEAM NOR v6, og har den strengeste Interiør Air Gold A+ sertifiseringen for inneklima. Vi har kanskje flest sertifiseringer og akkrediteringer i markedet, sier Torry.

Reduserer arbeidstiden og eliminerer reklamasjoner
Torry forteller videre at CT1 har blitt kontinuerlig forbedret med årene. Med en limstyrke på opptil 630 kilo på 20 kvadratcentimeter er produktet i dag markedsledende med sine unike kvaliteter.

– CT1 reduserer arbeidstiden med 50 prosent. Produktet er motstandsdyktig mot vibrasjoner og har en temperaturbestandighet på -40 til +120 graderProduktet tåler dessuten frostfastslår han og legger til at CT1 Norge også har utvidet sin portefølje med flere spenstige produkter med de samme egenskapene.

I sortimentet til CT1 Norge finnes blant annet BT1 fugemasse til baderom, og Multisolve rensespray. Men det er CT1 som er den soleklare bestselgeren.

– Med CT1 sparer man tid, penger og miljøetEn tube erstatter 7-8 produkter, og som håndverker er det fint å kun forholde seg til ett produkt, utdyper Torry.

Tilbakemeldingene fra forhandlere av produktet er at det er flott å ha CT1 i butikkhyllene siden det har så mange bruksområder, noe som gjør det er enkelt å anbefale til kundene. Med CT1 bruker butikkpersonalet dessuten mindre tid på opplæring av ekstrahjelper og sommervikarer.

– Kommer det noen som skal fuge og lime – gi dem CT1 for den dekker stort sett behovet, understreker Torry med glimt i øyet.

I England blir CT1 markedsført med reklameteksten «The Snag List Eliminator», noe som på norsk kan oversettes til at produktet eliminerer reklamasjoner.

– Én av våre første kunder kjøpte CT1 av oss allerede før produktlanseringen i 2009og sa faktisk at «dette produktet reduserer reklamasjoner», forteller Torry.

CT1 Norge kjører jevnlig kurs for snekkere, ansatte, håndverkere og «gjør-det-selv»-snekkere i butikkene som fører deres produkter. Med et stort fokus på oppfølging og kunnskapsformidling reiser Tor Anders og Torry bokstavelig talt Norge rundt og besøker kundene sine. Ifølge Torry har kunder fra sør til nord fått besøk av en av demog de har et stort ønske om å følge opp kundene enda hyppigere med jevnlige kundebesøk i tiden fremover.

– Vi er også veldig opptatt av å vise ting på TikTok og Instagram på en artig og ekte måte. Vi legger ut videoer som viser bruksområder; hva som går an og hva som ikke går an med våre produkter, sier Torry.

Stort engasjement skaper stor vekst
Det er ikke vanskelig å forstå at selv de aller første kundene som ble forhandler av produktet da det ble lansert i Norge i 2009, fortsatt er trofaste kunder den dag i dag.

– Selv den første kunden vi fikk på «Bygg reis deg»-messa i 2009 er fortsatt en av våre trofaste partnere. Et annet eksempel er Skattkjær Skiferindustri, som har brukt CT1 til fuging av naturstein og kompositt i mer enn ti år. De har ikke hatt en eneste reklamasjonkan Torry fortelle.

CT1 Norge vokser når andre i bransjen opplever nedgang. helt nye lokaler på Reistadsenteret i Lier ønsker CT1 Norge nå å vokse videre. De har mange spennende ting på gang og allerede nå venter man distribusjon av CT1s revolusjonerende produkter til 8-900 avdelinger og 60-70 nye butikker i 2025.


Avslutningsvis forteller den joviale CT1-entusiasten at han strekker seg langt for å svare på henvendelser om produktet. På tuben til CT1 kan man nemlig finne Torrys eget telefonnummer.

– Det er nok ingen daglige ledere, fugemasseimportører- eller produsenter som har sitt private telefonnummer på tuben, medgir han med en latter. Det har jeg gjort bevisst; plutselig lurer du en kveld på om produktet kan brukes på baderomsspeilet. Da er det bare å ringe – jeg svarer når som helst, sier Torry Nyborg. Vi har noen helt spesielle og unike produkter som mange vil si er markedets beste, i tillegg har vi også en helt unik personlig kundeservice som svært få eller ingen kan matche.

Les mer...

2025-01-06 12.00

easygruppen9

Ny aktør utfordrer markedet med prisgunstige løsninger: – Vi gjør lagring enkelt!

Artikkel Med den nye, tilpasningsbare lagerhallen Easyhallen by Protan, kan Easy Gruppen AS, nå tilby en ideell løsning for større entreprenører og industrileverandører – en kombinasjon av sandwichpaneler og PVC-duk.
hgsystem8

Klar for det norske markedet: Innovativt generatorsystem hylles av entreprenører

Artikkel HGSystem AS, har som mål å revolusjonere energiforsyning for både industri og nødstrøm i Norden, med sine innovative mobile generatorsystemer. Nå lanseres en helt ny MPU (Mobile Power Unit) serie i tre...
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    vidaxl

    Fem måter å nyte mer tid utendørs

    Uansett hvor du bor, om det er i et hus med hage, en leilighet, eller en hybel, er det synd om du ikke utnytter sjansen til å tilbringe ekstra tid ute, spesielt i sommermånedene. Når solen er ute og temperaturen stiger, er det mange som liker å få litt frisk luft og naturlig D-vitamin. Men kanskje synes du det er vanskelig å forlate hjemmet av en eller annen grunn? Heldigvis er det ingen grunn til bekymring. Vi har samlet en liste over måter å lokke deg selv til å begi deg ut i den solfylte naturen.

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    hellofresh

    Hvordan skape mer hygge på kjøkkenet

    For mange er matlaging bare en av hverdagens plikter, en ndvendighet som nesten går på autopilot. Brødskiver smøres, poteter koker og oppvasken går, alt uten at du tar deg mye tid til å tenke over det. Kjøkkenet er gjerne ikke det første rommet du forbinder med hygge og kos, men vi mener det burde være det.

    Arkiv