Skien Bobilhotell startet opp midt i koronapandemien, og hadde sitt første hele driftsår i 2021. Ole Andre Risnes, som er administrerende direktør i Pancom Management, kan fortelle at Bobilhotellet ble startet etter et initiativ fra Pancom Management; et selskap som investerer i små og mellomstore bedrifter.
– Bakgrunnen til Skien Bobilhotell var at vi fikk mulighet til å kjøpe dette bygget, som da var et lager med noe bobilvirksomhet og annen utleie. Dette var midt i korona-tiden, og vi så at det var et behov for lagring av bobiler, så da tenkte vi at vi har jo bygget – og vi har sannsynligvis også markedet, smiler Ole-Andre Risnes, styreleder i Skien Bobilhotell.
Imøtekommende og lyttende
Det var slik bobilhotellet midt i Skien sentrum ble født. Men før bobilhotellet kunne ta imot bobiler og deres eiere, var det en del tilpasninger og investeringer som måtte til for å optimalisere bygget for bobillagring. Rollen som «serviceperson» og daglig leder, gikk til Nicoline Wahlstrøm, som fra tidligere jobbet sammen med Ole-Andre i Pancom Management. Hun forteller at tilbakemeldingene fra bobilhotellets gjester så langt har vært svært positive, og hun legger stor vekt på å imøtekomme kundenes ønsker og lytte til deres behov.
– Dette bygget er stort – nesten 4 000 kvadratmeter, og det er mange kunder som synes det grå gulvet, med en god høyde under taket, gjør lokalene fine. Men det vi har solgt mye på er nok tilgjengeligheten; at det ligger så sentralt. Vi har til og med kunder fra Tønsberg og Sandefjord! Vi er veldig åpne for tilbakemeldinger, og det meste kan vi som regel fikse – både små og store utbedringer. Vi har vært veldig åpne og nysgjerrige, og satt oss inn i markedet, forteller Nicoline.
Tar seg god tid til kundene
Ole-Andre forteller at de har fått drahjelp av den generelle veksten i bobilmarkedet. Flere er nødt til å lagre bobilen sin et sted, på grunn av få parkerings- og lagringsmuligheter, spesielt siden mange godt voksne ofte flytter fra større hus til mindre leiligheter.
– I den sammenhengen er det mange som flytter fra store hjem, til mindre bosted, som derfor har mer kapital til å kjøpe finere bobiler, og som da er enda viktigere å oppbevare inne i oppvarmede lokaler, forklarer Nicoline.
Nicoline stortrives med å være Skien Bobilhotells ansikt utad. Hun møter masse hyggelige bobilkunder hver eneste dag, og mener det er viktig å være serviceinnstilt. Ofte møter hun kundene i døra med en kaffekopp, et stort smil og med god tid til en rundtur i bobilhotellets lokaler før bobilen parkeres.
– Vi tar oss god tid til hver enkelt kunde, og det skal være hyggelig for kundene å komme hit. Det er viktig at hver kunde blir hørt, for de velger og leie plass hos oss, og da skal de også få god service. Og så er jo bobilkundene utrolig hyggelige mennesker, så det er bare hyggelig å servere kaffe og yte god service! Jeg gleder meg til å gå på jobb og møte kundene mine hver eneste dag, avslutter en sprudlende glad Nicoline.