bilsenterethaugesund1bilsenterethaugesund6bilsenterethaugesund5bilsenterethaugesund4bilsenterethaugesund3bilsenterethaugesund2

Har bilene for en grønnere fremtid

Mot fremtiden og forbi: BYD og Nissan har bilmodellene som gir stor fremtidstro når vi nå beveger oss stadig nærmere mot et totalt grønt skifte. – BYD er uten tvil et bilmerke som vi har store forventninger til, konstaterer salgssjef Magnus Røeggen ved Bilsenteret Haugesund om den kinesiske utfordreren.

Bilsenteret Haugesund, åpnet dørene i slutten av 2016. I flere år var de en rendyrket Nissan-forhandler, men det forandret seg for ett og et halvt år siden da Bilsenteret Haugesund fikk agenturet på det kinesiske bilmerket BYD. BYD står for «Build your dreams», og på mange måter er BYDs modellportefølje nøye sammensatt for å innfri nordmenns elbildrømmer – enten man drømmer om en rimelig luksusbil eller en sterk firehjulstrekker.



BYD har så langt kommet med fire biler, og BYDs suksesskonsept går ut på at bilene som regel kommer i én fast utstyrsvariant – til en svært god pris.


– BYDs minste modell heter Atto 3. Den er på størrelse med Nissan Leaf, men er noe høyere og har litt mer SUV-preg. Den er veldig praktisk, og har god innvendig plass for å være en mellomstor bil. Det er en fint utstyrt bil med soltak og elektriske seter, forklarer salgssjef Magnus Røeggen ved Bilsenteret Haugesund om minstemann i BYD-familien.


Masse bil for pengene
Atto 3 sin storebror heter BYD Han, og er en luksuriøs sportssedan som gir masse bil for pengene.


– BYD Han er en kjempeflott bil og en skikkelig «imagebygger» for merket. Den koster i dag 679 000 kroner inkludert vinterhjul og metalliclakk, men kunne fint kostet over 250 000 mer uten at folk hadde reagert på det. Det er jo der konkurrentene våre ligger, poengterer Magnus.



Foruten den rimelige prislappen, er BYD Han uten tvil det store flaggskipet av BYDs fire modeller. Med en ekte sportsbilfølelse, har den komfortable og stillegående stjernen resultert i en tjukk bunke med forhåndsbestillinger, og står nå på trappene til å leveres ut til sine spente eiere.


– Den er veldig gjennomtenkt og utprøvd, og den har et fantastisk flott design; både eksteriør og interiør er rålekkert, skryter Magnus. Vi er ikke i tvil om ett salg vil avle flere salg når denne bilen blir synlig på veiene, smiler han.


En fantastisk reise
Den store firehjulstrekkeren BYD Tang var imidlertid den første BYD-en Bilsenteret Haugesund fikk gleden av å presentere - og den romslige SUV-en gikk rett hjem hos lokalbefolkningen i Haugesund. BYD Tang har flere likhetstrekk med BYD Han, og Magnus konkluderer med at den rett og slett har vært en fantastisk bil for Bilsenteret Haugesund.


– Vi har solgt cirka 200 biler, og det er en veldig god stemning blant dem som har kjøpt den fordi folk opplever den som «mye bil» for pengene.



– I tillegg til de tre personbilene, har vi BYD T3, som er en praktisk varebil med fint utstyr. BYD har vært en fantastisk reise som jeg tror vil fortsette, og det er uten tvil et bilmerke som vi har store forventninger til, fortsetter den engasjerte salgssjefen.


Når det kommer til det grønne skiftet, er det ikke til å stikke under en stol at BYD har store fordeler på det norske markedet, godt hjulpet av et prissegment som mange har råd til. Magnus understreker likevel at Nissan lenge har ligget i forkant med innovative biler som går på elektrisk drivkraft, og de startet sin elektriske bilportefølje allerede i 2012 med den legendariske Nissan Leaf.


– Nissan holdt på med å utvikle den bilen i mange år for at den skulle bli best mulig, og den er jo kjent for å være den første ordentlige elbilen som i ettertid har vist seg å være en utrolig god bil, forteller Magnus.


En tidløs klassiker for fremtiden
I fjor ble tradisjonen fra Nissan Leaf videreført til modellen Ariya, som bygger videre på driftssikkerheten og stabiliteten som Leaf har vært synonymt med i alle år.


– Nissan Ariya er luksuriøs og innovativ, samtidig som den er klassisk og fin; det er mange som opplever bilen som fremtidsrettet, samtidig som den har et klassisk preg. Den er veldig ryddig i linjene og det er ingen tvil om at man har løftet opp Nissan noen hakk med Ariya, fremholder Magnus.



Han påpeker at Ariya er en trygg bil, som dessuten har store fordeler med sitt fremtidsrettede utseende som på mange måter gjør bilen til en tidløs klassiker som er laget for fremtiden.


– Ariyas design står seg over tid, og med to forskjellige batteripakker fra 400 kilometer og opp til 530, skal det være nok for å dekke de fleste behov. Ariya er en crossover, men det som utmerker seg veldig med Ariya er at støydempingen er utrolig bra på grunn av doble ruter. Med en gang man setter seg inn i bilen, merker man at man har fått det man har bestilt, avslutter Magnus, som gleder seg stort til å se hva Nissan har i vente for fremtiden.



Les mer...

2023-02-01 14.00

accept2

Erfaren og pålitelig renholds- og kantineaktør har blitt landsdekkende

Artikkel Med fokus på kvalitet, lang erfaring og effektivitet har renholds- og kantineaktøren Accept Servicepartner AS blitt en landsdekkende aktør som leverer renholdstjenester og kantinedrift til små og store...
Transportbergen2

Lokalkjent aktør i transportbransjen dekker behovene til bygg- og anleggsbransjen med allsidige kranbiler

Artikkel Transportoppdrag Bergen AS er en pålitelig leverandør av transporttjenester, komplette kranbiloppdrag og korttidslagring av gods i Bergen og omegn.
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    hytte

    Utnytt din gamle hyttes potensiale

    Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

    93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

    Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

    Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    Arkiv