kontormøbelkjempen1kontormøbelkjempen2

Brukte kontormøbler gir en fortjeneste for både miljøet og lommeboka

Å innrede hjemmekontoret med brukte kontormøbler, er et tidsriktig, bærekraftig og økonomisk alternativ. – Du sparer vanligvis 40 til 70 prosent, fastslår Janick Wilhelmsen, daglig leder i Kontormøbel-kjempen AS.

Kontormøbel-kjempen AS, ble startet av to gründere som så potensialet i brukte kontormøbler allerede for 30 år sidenJanick Wilhelmsen, jobbet deretter i Scandinavian Office i seks år før han på nytt startet firma med Kontormøbel-kjempen her på Billingstad. Han har lang erfaring med brukte kontormøbler i forskjellige firmaer oppgjennom.  


– Kontormøbel-kjempen var et godt navn og har vært det i mange år, og i 2018 bestemte vi oss for å starte Kontormøbel-kjempen opp igjen, forteller Janick innledningsvis.  


Kontormøbel-kjempen har i dag én ansattmen har planer om å ekspandere med en ny avdeling i Follo – mye takket være den stadig økende interessen for brukte kontormøbler. Dette i en tid der mange jobber hjemmefra og trenger komfortable stoler og ergonomiske bord til hjemmekontoret.  


– Det tok virkelig av rundt august i fjor! Det gikk veldig mye i hev- og senkbare skrivebord og kontorstoler til hjemmekontoret, forteller Janick.  



De kan også tilby spesielle avtaler for firmaer, der medarbeidere med behov for kontormøbler til hjemmekontoret, får avskrevet en del av totalbeløpet. 


Tar inn det meste!

Møblene som Kontormøbel-kjempen selger og videreformidler til nye eiere, har ofte levd et liv i det offentlige rom; på skoler, i kommuner og ulike bedrifter. De har faktisk akkurat hentet omtrent hele UDIs avdeling i Hausmannsgate i Oslo. Totalt 1 500 konferansestoler og 1 000 kontorstoler ble hentet, og noe av det ble gitt til samarbeidspartnere som sender alt videre til Ghana og Polen.   


– Vi har også hentet mye vederlagsfritt, da slipper folk å bruke penger på å kaste det. Da tar vi det inn og selger det som er brukbart. Vi selger stort sett alt som er fint uansett hvor gammelt det er, det er alltid noen som trenger noe av det vi har inne. 


Kontormøbel-kjempen har et stort fokus på bærekraftnoe som gjennomsyrer hele bedriftenI utgangspunktet har de kun brukte møbler, men Janick røper at de har planer på å begynne å selge en miljøvennlig nullutslipp-stol.  


De prøver å si ja til alle som ønsker å avhende kontormøbler, det blir tatt en vurdering  hva som kan selgesDet som ikke lenger er brukbart, videreformidles til andre land via gode samarbeidspartnere. Eller så sorteres og demonteres kontormøblene på en miljøstasjon på lageret.  



– Vi pleier å si at du kan kjøpe bærekraftig, og spare penger på å gjøre det! Vi spør alltid kunden hvor lenge du skal sitte på kontorstolen. Er det et par timer, trenger du ikke en så avansert stol, men skal du sitte en hel arbeidsdag er det greit å bruke litt penger på det. Da får du en nesten ny kontorstol til en ganske rimelig penge. Du sparer vanligvis 40 til 70 prosent; to tredjedeler av nypris, anslår Janick.   


– Når vi tar inn brukte kontorstoler, utfører vi en liten service, der vi smører opp alle bevegelige deler og liften, og renser alt. Kundene er veldig fornøyde med at mye av det vi selger ser nytt ut! Typiske kommentarer vi får, er at de syns det er flott at vi har åpnet og at man kan kjøpe rimelige produkter her, smiler han.   


Variert sortiment
I tillegg til kontorstoler, finner du alt fra skrivebord i forskjellige utførelser, til reoler, hylle- og skuffeseksjoner, krakker, sofaer, skjermvegger og diverse utstyr som elektronikk og belysning i Kontormøbel-kjempens varierte sortimentPå Kontormøbel-kjempens hjemmeside kan du alltid finne en oppdatert oversikt over produktene de har inne, og mye kan også sendes.  


Planen videre for Kontormøbel-kjempen, er å fortsette i samme spor med fokus på salg av brukte kontormøbler til hjemmekontoret. Og for å gjøre det enda lettere for kundene, har de nå begynt med en såkalt «hjemmekontor-pakke», i tre forskjellige prisklasser og med ulike mål på skrivebordene.  


– Vi har så mye forskjellig inne på lageret av kontormøbler og stoler! Og alle har forskjellig smak i kontorstoler, det er alltid like gøy, avslutter Janick med et smil.  

Les mer...

2021-05-01 14.30

accept2

Erfaren og pålitelig renholds- og kantineaktør har blitt landsdekkende

Artikkel Med fokus på kvalitet, lang erfaring og effektivitet har renholds- og kantineaktøren Accept Servicepartner AS blitt en landsdekkende aktør som leverer renholdstjenester og kantinedrift til små og store...
vbk6

Bred kompetanse hos anerkjent verksted med fokus på tunge kjøretøy

Artikkel VBK AS, er et velrennomert selskap fra Horten, med lang erfaring innen påbygg og reparasjoner av tyngre kjøretøy. De utfører reparasjoner på lastebiler, busser, bobiler og campingvogner og hengere, og...
Til nettsiden

    Kontaktinformasjon

    vidaxl

    Fem måter å nyte mer tid utendørs

    Uansett hvor du bor, om det er i et hus med hage, en leilighet, eller en hybel, er det synd om du ikke utnytter sjansen til å tilbringe ekstra tid ute, spesielt i sommermånedene. Når solen er ute og temperaturen stiger, er det mange som liker å få litt frisk luft og naturlig D-vitamin. Men kanskje synes du det er vanskelig å forlate hjemmet av en eller annen grunn? Heldigvis er det ingen grunn til bekymring. Vi har samlet en liste over måter å lokke deg selv til å begi deg ut i den solfylte naturen.

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    national-cancer-institute-NFvdKIhxYlU-unsplash

    Å jobbe som vikar

    Å jobbe som vikar via et vikarbyrå i Norge har mange fordeler, men det kan også være svært gunstig for en bedrift å innleie fra bemanningsforetak.

    Arkiv