Med løftet om å bli best på det de leverer, tilbyr Adio møteromsløsninger som er brukervennlige og med et nytenkende og proaktivt servicekonsept. Selskapet ble etablert i 2020, men fikk en trang start på grunn av koronapandemien, og startet på nytt med blanke ark i fjor sommer. Samtidig kom salgssjef Carl-Magnus Forssell og daglig leder Svein Arnsen inn i selskapet – to herrer med mye god kunnskap og erfaring fra bransjen.
– Da vi kom inn i bedriften, etablerte vi begrepet Adiorom, som er standardiserte løsninger med utstyr for møterom, i størrelsene small, medium og large. Disse pakkene er vårt konsept, og komponentene som er valgt, testet og vurdert opp mot det totale tilbudet i markedet, forteller Svein.
Gjør arbeidshverdagen lettere
Skjermer og kameraløsninger med tilhørende mikrofoner og høyttalere, er valgt og testet av Adio for å kunne levere optimal kompatibilitet med de plattformene som norske virksomheter benytter for videokonferanse. Målet er å gjøre arbeidshverdagen lettere for brukerne av utstyret og møterommet, samt for de som administrerer og anskaffer utstyret.
– Vi tilbyr møteromsløsninger fra a til å, og rådgir kundene med å velge hva de bør ha i de ulike rommene på kontoret sitt. Vi drar ofte ut på befaring for å se på møterommene, og hjelper også kundene med den bakenforliggende teknikken som strøm og nettverkspunkter, slik at det blir estetisk pent og riktig installert og konfigurert, forklarer Carl-Magnus om Adios konsept; Adiorom.
Etter omfattende testing har Adio i sine Adiorom pakker valgt å standardisere på videkonferanseteknologi fra den norske produsenten Neat, som faktisk sitter i samme bygg som Adio og utvikler produkter. Neats norskutviklede teknologi, samsvarer godt med Adios tanker. De har fokus på å utvikle smarte og brukervennlige produkter, hvor nødvendige komponenter pakketeres inn i en og samme enhet!
– Utstyret blir mer avansert jo større rom det er. Én av grunnene til at vi har valgt Neat i pakkene våre er at det er en innovativ gjeng som står bak teknologien. De tenker alltid fremover, og produktets funksjonalitet er noe helt annet i år enn den var for eksempel i september i fjor, sier Svein.
Norskutviklet innovasjon
Produktene er utviklet med tanke på mulig kommende funksjonalitet og behov. I produktene ligger det elementer som venter på å bli tatt i bruk og som kan tas i bruk i fremtiden. Alt fra produktets design er nøye gjennomtenkt, og det er tydelig at Neat har tenkt på bærekraft, funksjonalitet og estetikk når de har utviklet det innovative møteromutstyret.
– Neat er en helt annen verden! Det er kvalitet fra ende til annen, konstaterer Svein og poengterer at Neats produkter har lang levetid.
Adio utfører også installasjonen av Adiorom for kunden, og legger stor vekt på at installasjonen blir utført korrekt og ordentlig. Her har man knyttet til seg faste partnere som utfører installasjon på møterom over hele Norge, slik at kundene slipper tilkoblingsproblemer og irritasjon.
– Mange bedrifter har blitt veldig avhengig av videokonferanse – ikke minst under pandemien. Da så vi at det var mange som dessverre kjøpte mye kjapt og på egenhånd, og da blir løsningen ofte halvveis med svært rimelige løsninger med mye løse kabler og ting som fungerer dårlig, opplyser Carl-Magnus.
Med serviceavtaler på Adiorommene, blir dessuten eventuelle problem fikset raskt. Adio kan enkelt kontaktes dersom noe ikke fungerer, blant annet ved at de setter igjen et skilt med en QR-kode som kan skannes og som gir kunden tilgang til en supportside.
– Vi bruker også mye tid på å lære opp de ansatte i hvordan systemet fungerer, blant annet ved å lære opp en «superbruker» i bedriften, sier Carl-Magnus. «Superbrukere» får i oppgave å kunne så mye som mulig om utstyret, og kan opprette et supportærende i vårt system om det er noe vi ikke kan fikse over telefon. Da rykker vi ut til kunden så raskt vi kan og får det fikset, fastslår han.
Bred kundegruppe
Adio har en veldig bred kundegruppe på landsbasis, som inkluderer alle bedrifter som har møter. Kundene har som regel ganske like behov da så godt som 90 prosent av alle norske bedrifter bruker Microsoft Teams og trenger løsninger for å gjennomføre møtene sine.
– Da jeg begynte i videokonferansebransjen brukte jeg mye tid på å forklare hvorfor man trenger utstyret for å ha videomøter. Det trenger jeg ikke lenger, for det har de fleste nå skjønt, konstaterer Carl-Magnus med et smil.
Ifølge Svein og Carl-Magnus, handler det i dag heller om hva slags møterom man skal ha. Adio vurderer alltid størrelsen og utforming på rommene, samtidig som de setter lys på behov og ønsker fra kunden, og guider de deretter til passende Adiorom pakker.
– I dag er det i vinden med doble skjermer i et møterom med videokonferanse. Har man møter der det ofte deles innhold, ser man deltagerne man snakker med på den ene skjermen, og det som deles på den andre skjermen. Det er veldig smart, og gir den beste opplevelsen av et videomøte, påpeker Svein.
Svein forteller videre at Adio har fått et solid fotfeste på Adiorom rundt omkring i Norge. Ved å tilby et avansert produkt på en ukomplisert måte, der brukerne slipper å fokusere på teknikken, tar Adio stadig flere markedsandeler med sitt innovative møteromutstyr og dyktige supportteam.
– Andre AV-selskaper er ikke så interesserte i å gjøre det på samme måte som vi gjør. Vi gjør det enkelt for kundene og yter god service – vi lever tross alt av fornøyde kunder, konkluderer Svein Arnsen med et smil.