Bilstudio AS´s dedikerte team gjør din bil like fin som ny innvendig. Enten du vil gjøre bilen strøken før et bilsalg, etter at du har kjøpt en bruktbil, eller når du vil få bort klissete godteri, hundehår og ungenes søl som tenderer å legge seg som et uhyggelig teppe utover bilens interiør – Bilstudios unike konsept kan få selv den skitneste bilen til å se flunkende ny ut!
Daglig leder, grafisk designer og prosjektleder, er bare noen av Andreea Cristina Anastasius stillingstitler i den nystartede Skiensbedriften. Det var hun som kom på prosjektideen og som tok initiativet til å starte opp Bilstudio – med god hjelp og støtte fra venner og familie, som også er med i teamet.
Sjokkerte kunder
– Jeg jobbet med dette da jeg bodde i Romania, så jeg visste allerede om det derfra. Alt startet med min forlovede Jan Rune, som tok over bilfirmaet dinbruktbil.no i Porsgrunn. Han er en person som er veldig opptatt av innvendig bilpleie og vil at alt skal se perfekt ut. Han likte ikke de tjenestene han hadde prøvd, og følte han mistet verdifull tid hver gang en bil skulle selges. Da spurte han meg plutselig en dag om jeg ikke hadde jobbet med dette før i Romania, og lurte på om jeg kunne hjelpe ham med å lære opp noen, forteller Andreea om hvordan det hele startet.
– Kundene ble sjokkert over at kvaliteten var så bra! Om noen prøvde å forhandle på prisen, så lyktes de ikke med det siden kjæresten min kunne be dem om å ta en titt inni bilen, og da sa de at «wow, den er jo helt ny!», sier Andreea og ler.
«Prøvetiden» med innvendig bilpleie ved dinbruktbil.no gikk med andre ord utrolig bra, og alle i Andreeas nærhet sa at hun burde starte eget firma. Hun startet firmaprosessen i mai, men Bilstudio AS åpnet offisielt i november, i et område som kryr av bilrelaterte firmaer og instanser. Her på Nenset i Skien, har de blant annet NAF som nærmeste nabo, og Statens Veivesen som ligger rett i nærheten.
Helhetlig konsept
Andreea forteller i korte drag hvordan konseptet til Bilstudio virker:
– Vi vil tilby topp kvalitet og hovedsakelig fokusere på bilder av bilens interiør. Om du vil selge bilen din, så kan vi faktisk hjelpe deg med å få bedre betalt for bilen din ved å få den til å se finere ut på innsiden, og ta profesjonelle bilder. Vi håper at vi snart skal bli store i sosiale medier slik at vi også kan hjelpe deg med å annonsere bilen din – det er hovedmålet vårt fremover, smiler den ambisiøse lederen.
Andreas businessidé var altså å kombinere bilsalg med profesjonell fotografi, og tilby en helhetlig tjeneste for firmaer eller privatpersoner som ønsker å selge bilen sin.
– Den største kunden vår er i dag så klart dinbruktbil.no, som også har et veldig interessant konsept som går ut på at om du kjøper en bruktbil, så skal du få det beste ut av den. Alle biler de selger kommer med tilstandsrapport, garanti, polert på utsiden og rengjort på innsiden slik at kunden skal få maksimalt ut av sin bruktbil.
Andreea forteller at de har noen privatkunder her og der, men at de er i dialog med flere selskaper, og håper på å få flere firmakunder i tiden som kommer.
Ett av de større målene for fremtiden, er å holde sammen som det sammensveisede teamet de er, og kanskje ta Bilstudio ett steg lenger som et franchisebasert konsept.
Nøyaktig utførelse gir fornøyde kunder
Medarbeideren Lasse Oredalen, tar seg av booking, salg og sosiale medier i bedriften, og er dessuten en kløpper på rengjøring! Han kan forsikre om at han gjør en svært grundig jobb med å rengjøre bilene.
– Jeg har jobbet med rengjøring generelt i fire år nå, og jeg yter alltid det lille ekstra for å gjøre kunden fornøyd. Jeg gjør det til 100 prosent istedenfor å ta snarveier og kanskje la være å rengjøre der du tror kunden ikke ser det. Man må gjøre det godt nok slik at kunden har lyst til å komme tilbake, fastslår Lasse.
Tilbakemeldingene fra kundene går ofte ut på at resultatet blir mye bedre enn de overhodet hadde sett for seg på forhånd.
– Vi får mange kommentarer som: «wow, denne ser ut som ny», «dette er jo bedre enn nytt!», og «jeg visste ikke at bilen min kunne se så fin ut», forteller Andreea muntert.
– Mine premisser er at du skal få det du betaler for, og vi prøver å gjøre det beste for våre kunder. Om jeg setter meg i kundens posisjon, så vet jeg at jeg ville hatt den beste tjenesten på markedet, avslutter hun.
Bransjemagasinets utsendte reporter fikk teste Bilstudio sin premium vask, og kan ikke si seg annet enn strålende fornøyd.
– Dette er noe helt annet enn annen innvendig bilvask jeg har prøvd før. Bilens interiør er faktisk vasket, ikke bare støvsuget. I tillegg er samtlige seter glattere, renere og fargen kommer mer frem, forteller hun.
Selv om bilen hennes bare er knappe året gammel, var det et sjokk å se bilen etter rengjøringen.
– Det er først nå jeg virkelig ser hvor skitten en bil blir innvendig på et år, så dette skal jeg nok gjøre til en fast rutine. Jeg har fått følelsen og lukten av ny bil tilbake!