– Vi må kunne finne gode løsninger for kunder som har en distribuert plattform, sier daglig leder Terje Brand.
IT-selskapet med ni ansatte hadde sin oppstart i 2015 og har i dag som mål å være en samarbeidspartner for forretningskritiske IT-driftstjenester. På kundelisten finnes navn som Obos, M-Tek AS, Kondomeriet, Optimera Byggsystemer og Tusenfryd AS.
– Dét det handler om for kunden er å ikke se oss. Det er en tjeneste som du egentlig ikke skal tenke over, det skal bare virke. Og hvis det bare virker så er du fornøyd, sier Brand.
IMEMO drifter applikasjoner og webløsninger for både små og store selskaper, og tar seg av drift, support, IT-sikkerhet, service samt brukerstøtte.
– IMEMO er ikke personavhengig, så vi jobber hele tiden med at kunden skal oppleve god oppfølging uavhengig av rådgiver. Det krever en profesjonell tilnærming med dokumenterte arbeidsflyter og god internkontroll. Vi er stolte over vår supporttjeneste og at vi kan tilby SLA avtaler ned til en times responstid hele døgnet, sier daglig leder.
IMEMO drifter kundeløsninger fra egen sky og tilbyr også drift i Microsoft Azure. IMEMO har gode løsninger for fil- og klienthåndtering i skyen med spesielt fokus på drift av EPIServer og Microsoft Dynamics NAV. I tillegg har de solid erfaring med Office 365 og er sertifiserte Microsoft Gold partnere.
– Det er krevende for en liten bedrift, men det gir oss et unikt kvalitetsstempel, sier Brand.
Han forteller at ny teknologi gir flere muligheter for bedrifter til å ta i bruk ny funksjonalitet raskt, men at bedriftene i større grad må ta stilling til hvordan de skal utnytte de nye mulighetene. Alle valgmulighetene har økt kompleksiteten.
– Du ser ikke hva som er under panseret.
IMEMO er opptatt av å kunne kommunisere med sine kunder på en forståelig måte.
– Folk kan være flinke på IT-drift, men det kan være krevende å kommunisere til brukeren på en måte som han forstår. Du skifter fort over på fagspråk og da fjerner du deg egentlig fra brukeren og han kan fort føle seg litt dum, og det ønsker vi ikke. Vi vil ha en ordlyd og en kommunikasjon mot kunden som gjør at han føler seg ivaretatt, skjønner hva som skjer og blir tatt alvorlig, sier Brand.