Son er et koselig lite sted som har vært kjent for sitt båtliv i mange år, og her finner man én av de mest attraktive småbåthavnene i Oslofjorden. Det er med andre ord ikke helt uten grunn at Son Marina og det samarbeidende båtreparasjonsfirmaet Son Plast, ligger plassert i nærheten av Oslofjorden og Sonskilen Båthavn.
Holder kundene fornøyde
Son Marina AS ble etablert i 2018 etter mange års partnerskap i Son Marina Båtopplag. I dag er det fortsatt båtopplag som opptar det serviceinnstilte båtopplagsfirmaet i Son, som har over 250 båter i opplag.
– Målet er å ha 300 båter på lager, men det er viktigere for oss at alle kundene er fornøyde. Vi har bygget opp alle disse kundeforholdene gjennom mange år, og vi må fortsette å holde dem tilfredsstilte, for det er ikke noe vits i å øke båt mengden for mye som igjen vil gi misfornøyde kunder, fastslår Veso.
– Vi stiller opp og leverer en god jobb, for det er veldig viktig for oss at kunden blir fornøyd og kommer tilbake år etter år, konstaterer Veso med et smil.
Stor suksess med full pakke
De mange gode kundeforholdene oppgjennom årene har ikke bare blitt vunnet på grunn av tillit, men også på grunn av det unike konseptet til båtopplagsfirmaet i Son. Hos Son Marina får opplagskundene nemlig full pakke.
– Alle båter som kommer til oss får denne pakken. Da inngår henting og levering fra vår brygge her i Son, til vasking og polering opp til fenderlisten og vinterkonservering av motor med oljeskift, batterilading samt innendørslager. Alt er inkludert i denne pakken, forsikrer Veso.
Alt som Son Marina foretar seg på båtene blir nøye dokumentert, og kunden har også mulighet til å legge til ekstra tjenester som blir utført av Son Marina – eller båtreparasjonsfirmaet Son Plast dersom det gjelder skader, mens båten oppbevares under vinteren.
– Da har vi hele vinteren på oss på å gjøre jobben, og kundene får en veldig hyggelig vinterpris. Da har vi nok å gjøre om vinteren og så blir det ikke like mye stress på våren da båten skal være klar for sjøsetting, forteller Veso.
Etter at båten er sjøsatt og klar, går Son Marina gjennom alt som er blitt utført på båten sammen med kunden, som også har en egen sjekkliste der de krysser av punkt for punkt.
– Da blir det ingen misforståelser eller sure kunder. Vi har veldig god kontakt med kunden hele veien, så vi slipper å ha diskusjoner om ting som: mangler det tau, fender?, er kalesjen med eller ikke? – vi har full kontroll! Det er kjempeviktig, for man ser kunden bare to ganger i året og da har man lyst til at alt skal gå fint, smiler Veso.
– Vi i Son Marina har flere spennende fremtidsplaner og vi ønsker også å øke effektiviteten og ta vare på våre gode kunder, avslutter Veso.