– Vi er en liten butikk med ekstremt mange kunder som vi har skapt gjennom å selge mange biler gjennom årene. I forhold til måten vi har jobbet på, har vi vært flinke til å gjøre to ting; å følge opp de produktene vi har der og da, samtidig som vi kjører et fokus på modeller som kommer om en stund, forteller daglig leder Kim Hoff innledningsvis.
Minst like viktig er det å ha fokus på flere merker, og nettopp derfor har Mobile Follo ansatt hver sin merkeansvarlige for hvert merke.
– Det er viktig å ha eierskap til merket sitt, ikke bare være en selger i en butikk som selger alt. Det å ha folk som er merkevareansvarlige, med Kim Holtzschwartz som salgsleder på toppen som holder i hele salgsavdelingen, er kjempeviktig, fastslår Kim.
– Vi har et veldig spennende sortiment her, og er heldige som har tre merker som ligger langt foran og som mener alvor. Det er rett og slett kjempespennende, sier Kim Hoff.
Skiller seg ut på mange måter
I fjor sommer fikk Mobile Follo endelig æren av å ta imot den etterlengtede, futuristiske råtassen Hyundai IONIQ 5, som skiller seg ut på veldig mange måter.
– Vi hadde en stor interesseliste lenge før vi lanserte bilen, så interessen for IONIQ 5 har vært, og er veldig stor. Nå som mange ser den i bybildet merker vi en enda større pågang. Mange biler ser tilsynelatende like ut i størrelse og rekkevidde, og det er da vi begynner å oppdage de store forskjellene, og vi er glade for at vi har nettopp IONIQ 5, sier salgssjef Kim Holtzschwartz.
Kim mener at det spesielt er ladeteknologien som er utmerkende for IONIQ 5, der ladekapasiteten er i en helt annen liga i forhold til konkurrentene.
– Den har 800 volts batterisystem, som er unikt i den klassen! IONIQ 5 kommer også med et gratis abonnement hos ladenettverket IONITY, som gjør at du får veldig billig lading, opplyser Kim.
– Dette er hovedbilen for mange. Du kan trekke 1 600 kilo hengervekt med den bilen, så det er en bil for alle egentlig, påpeker daglig leder Kim Hoff.
Har flere bestselgere
Nå er det riktignok ikke alle som har behov for en så stor bil som IONIQ 5, og da kan KONA være et godt alternativ. Den er litt mindre i størrelse, og har like lang rekkevidde som IONIQ 5 – faktisk til og med lengre.
Salgssjef Kim Holtzschwartz trekker også frem de ladbare hybridene Hyundai Tucson og Santa Fe som to andre bestselgere ved Mobile Follo, der den store 7-seteren Santa Fe er et overraskende trekkplaster.
– Vi har solgt mye av Tucson i forhold til den gamle modellen, og selv om Santa Fe er en større bil i en annen klasse, har vi faktisk aldri solgt så mange Santa Fe som nå.
Allerede neste år vil Hyundai komme med IONIQ 6, mens IONIQ 7 ventes i 2023.
«Japanese premium»
Både salgssjefen og daglig leder, skryter også godt av Mazda, som de mener lever opp til stempelet «Japanese premium».
– Mazda CX-5 var jo Norges mest solgte SUV i en periode, og bilene til Mazda har alltid vært knallbra. Den opplevde kvaliteten er utrolig bra, og hvis det er et uttrykk som heter «Japanese premium», så er Mazda det, forteller salgssjef Kim.
Kim er minst like imponert som sin kollega over MX-30-en:
– Man snakker om at man får millionkomfort til under 240 000 kroner – det er helt rått! Og for dem som ikke har behov for den store rekkevidden og stort sett lader hjemme, så holder den for de aller fleste i hverdagen.
Mobile Follo lover at vi også går noen spennende år i møte når det gjelder nylanseringer fra Mazda.
– Selv om Mazda er kjent for å holde fremtiden hemmelig, så kan vi røpe at det kommer en ny stor SUV-plugin som blir kjempespennende! Med det samarbeidet de har med Toyota nå om dagen som gjenspeiler seg i Nye Mazda 2 Hybrid som er basert på Toyota Yaris, så tror jeg det vil bli enda bedre, smiler en entusiastisk daglig leder.
Med komfort i høysetet
Mobile Follo har stor tro på merkevaren Citroën, som holder tritt med sine konkurrenter når det kommer til det grønne skiftet. De har introdusert tre elbiler for det norske markedet; varebilen Jumpy, Spacetourer og e-C4, og flere kule elektriske nyheter blir dessuten rullet ut på de norske veiene i løpet av året.
Det er med store ord som salgssjef Kim Holtzschwartz og daglig leder Kim Hoff, forklarer hva som er så bra med en Citroën-bil.
– Det er en innovativ bil. Og det er en praktisk bil kombinert med design og komfort i høysetet – til en god pris, bedyrer Kim og Kim.
Mobile Follo opplever en stor pågang av kunder som ønsker å prøvekjøre de nye bilene. Med god leveringsdyktighet og gode priser kommer dette til å bli et stort løft for merket i Norge. Berlingo Electric kommer både som personbil og varebil, og salgssjef Kim Holtzschwartz
– Vi er helt sikre på at salget kommer til å nå nye høyder med spennende nye modeller. Modellutvalget er godt dekket på både personbil og varebil, med biler som er godt tilpasset for det norske markedet. Vi gleder oss veldig til at C5X lanseres veldig snart, som blir en helt ny modell i utvalget. Stikkordet her blir plug-in hybrid og komfort i særklasse - i en meget romslig forpakning.
Veien videre
Når vi nå skriver 2022, er Kim Andres ønske å sette de gode kundeopplevelsene på agendaen, noe som vil bli førsteprioritet for Mobile Follo gjennom hele året.
– Vi kommer til å fokusere enda mer på kundeopplevelser; det å få med deg noe når du kjøper en bil eller henter bilen din på service. Som sjokoladen «Smil» - det koster så lite og skaper ambassadører. Kanskje det var litt tungt å «betale den regninga», men den «Smilen», den var veldig god, sier Kim Andre avslutningsvis – med et smil.