Kundene til Bevola setter pris på to grunnleggende elementer: sikkerhet og effektivitet – dette vet salgsleder Per Egil Holm alt om. Bevola ble etablert allerede i 1968 og siden den gang har bedriften opparbeidet seg til å få den bredeste produksjonsplattformen til oppbygging av lastebiler og hengere.
Den Oslo- og Larvik-baserte bedriften leverer alt til tunge kjøretøy, bortsett fra dekk og stål. Bevola selger varer som er både egenprodusert og importert fra andre kvalitetsleverandører. BevoGrip er et av deres egne produkter, som er utviklet i Norge og produsert i Danmark. Dette er en sandstrøer som består av komponenter av høy kvalitet, med både en radiostyrer og tradisjonell bryter i førerhytten.
– Varmelementene ligger sentralt plassert, noe som fører til høy utnyttelse av effekten i elementet og man unngår da fastfrosset sand, forklarer Holm engasjert.
Grunnen til at Bevola ønsker å være en komplett leverandør, er at mange av kundene deres tidligere kjøpte produkter fra en aktør og andre produkter fra en annen. Kundene viste en etterspørsel etter å finne en komplett leverandør av alt, og det er nettopp det Bevola ønsker å være. Når det er sagt, Bevolas viktigste mål er å bidra til noe som Holm ser på som et samfunnsmessig oppdrag: å skape en tryggere hverdag på motorveien for både sjåfør, medtrafikanter og last.
– Dette er et av våre absolutt viktigste mål, sier Holm seriøst.
2012 ble det innført nye direktiver på tunge kjøretøy, og Bevola bestemte seg tidlig for å investere mye i dette og rette produktene etter de nye direktivene. Bevola ønsket å være en av de første i bransjen til å kunne levere varer som kunne gi den dokumentasjonen som var nødvendig.
– Mange kunder velger Bevola, da de vet at alt av papirer er i orden og at vi har kontroll. En annen grunn til at mange kunder velger oss, er at de setter pris at vi kan levere varer selv om kunden flytter ut av Norge, forklarer Holm.
– Mange har flyttet ut av Norge og til billigere land, som Polen og Estland. Da har vi vært flinke på å eksportere skandinaviske varer som er tilpasset klimaet der nede. Dette krever et avansert logistikksystem, noe vi også har lagt mye penger og tid på. Vi vil at hele kjeden skal fungere optimalt, det skal være et godt samarbeid hele veien, avslutter han.