kvernelandbiloslo10kvernelandbiloslo1kvernelandbiloslo2kvernelandbiloslo6kvernelandbiloslo5kvernelandbiloslo4kvernelandbiloslo3kvernelandbiloslo7kvernelandbiloslo8kvernelandbiloslo9

Tar deg lengre enn langt: Jeeps nye elbil er en drøm på fire hjul!

Med en rekkevidde som dekker de fleste behov og et utstyrsnivå som er mer enn nok for de fleste, er Jeeps særegne varemerke og DNA blitt utrolig godt ivaretatt med nykommeren Jeep Avenger. – Avenger er en utrolig viktig bil – både for oss og Jeep, fastslår salgsleder Stian Grøndahl ved Kverneland Bil Oslo.

For ett og et halvt år siden besøkte vi Kverneland Bil Oslo for aller første gang. Mye har skjedd siden den gang, ikke minst på den helelektriske fronten. I 2021 var det nemlig plug-in hybrider som dominerte salgstoppen, men nå har salgsleder Stian Grøndahl gleden av å presentere flere helelektriske nyheter, som ventes en svært lovende fremtid for Kverneland Bils kunder i Oslo.


– Nå går det mot helelektrisk hele veien – på alle modeller og merker! For ikke så lenge siden fikk vi inn det nye merket VOYAH, som er en utrolig fin bil. Det er virkelig kvalitet, og vår viktigste jobb er å få folk til å prøvekjøre bilen, smiler Stian. Den er flott å se på, men kjøreegenskapene er helt unike. Det er en fantastisk fin bil å kjøre, med masse utstyr. Det er virkelig en premium bil, skryter den entusiastiske salgslederen.



Jeep-DNAet
Kverneland Bil Oslo er forhandler for Mazda og VOYAH, i tillegg til Jeep, Alfa Romeo og Fiat under bilkonsernet Stellantis. Med mange merker under samme paraply, er Stellantiskonsernet større og sterkere enn noen gang – noe de har bevist gang på gang, ikke minst med den nye, helelektriske Jeep Avenger.


– Jeep har virkelig startet en stor reise; de vil være det første helelektriske SUV-merket, og Avenger er første helelektriske bil ut. Det er en utrolig fin bil, og nå får vi den endelig hit, kan Stian røpe, som selv har prøvekjørt den.


Jeep Avenger er en kompakt bil med god plass, masse utstyr og en veldig fordelaktig pris. Den starter på 339 000 kroner, og treffer ifølge salgsleder Stian, midt i blink.



– Og så er det jo Jeep, da! Avenger har beholdt Jeep-DNAet med det særegne Jeep-preget; den typiske Jeep-grillen og dekalene på siden, gliser han.


Med en rekkevidde på 400 kilometer, kaller Stian Avenger for en «bybil pluss», som fint kan brukes til lengre kjøreturer til hytta, så vel som den daglige pendlingen til jobb.


– Her har man en rekkevidde som dekker de aller fleste behov. De fleste kjører ikke 40 mil uten pause, så dette vil nok være mer enn nok for de aller fleste. Det er en liten bil som passer fint i byen, men man skal også kunne reise ut i skog og mark, understreker han.


En viktig bil
Selv om Avenger er en kompakt bil, er den utstyrt med smarte oppbevaringsplasser innvendig, som rommer nesten 36 liter. Stian tror at Avenger blir et helt nytt kapittel for Jeep, og tipper den suverene SUVen blir det store flaggskipet både for Jeep og Kverneland Bil Oslo.


– Vi har allerede solgt bra av den, og vi har en god ordrereserve. Mange har ventet på å få se den live for å kunne ta og føle på den, men mange har kjøpt den usett. Avenger er en volumbil, og det er en utrolig viktig bil – både for oss og Jeep, fastslår Stian, og legger til at de første demobilene kommer i juli.


Selv om det er Jeep som er den store snakkisen hos Kverneland Bil Oslo nå, har også Mazda og Fiat hatt stor suksess med sine elektriske modeller MX-30 og Fiat 500. Mens bybilene Mazda MX-30 og Fiat 500 har gått jevnt og trutt, fikk Mazda CX-60 (plug-in hybrid) en bra mottakelse da den kom i januar i år. Flere elektriske nyheter ventes dessuten fra Mazda og Fiat i 2024.



Full fart med full «range»
Alfa Romeo har for alvor satset på elektrisk, de også. Plug-in hybriden Tonale, som ble lansert i fjor høst, er nå endelig leveringsklar, og Kverneland Bil Oslo fikk i forrige uke gleden av å overrekke den aller første bilen til en svært spent kunde. Stian kan fortelle at det ikke bare er Alfa Romeo-entusiaster som har latt seg trollbinde av det kule designet og særegenheten.



– Det er veldig stas, og nå er det faktisk ti kunder som venter på sin Tonale. Alfa Romeo-kundene har uten tvil et hjerte og en «passion» for merket, men modellen Tonale åpner for et litt bredere publikum for folk som vil ha noe litt annerledes, utdyper han.



Med en stor bruktbilpark som kontinuerlig blir fylt på med strøkne bruktbiler, i tillegg til en rekke solide nyheter fra VOYAH, Jeep og Mazda, har Kverneland Bil Oslo et bra spekter med biler for de aller fleste.


– Nå har vi full «range» med elektriske modeller; Fiat 500, Mazda MX-30, VOYAH, Jeep Avenger, og elektriske varebiler fra Fiat Professional med Scudo, Doblò og E-Ducato, og det er noe vi har ventet lenge på, avslutter en fornøyd Stian Grøndahl.

Les mer...

2023-06-02 13.00

protech1

Raske og pålitelige leveranser av vibrasjonsmåling sikrer trygge byggeprosjekter

Artikkel ProTech Consult AS, trygger norske byggeprosjekter. De installerer vibrasjon -, og støymålere for bygg- og anleggsbransjen, utfører inspeksjon av nærliggende bygninger, og sikrer at all nødvendig dokumentasjon...
byggventilasjon7

Nasjonal leverandør av rimelige ventilasjonsprodukter satser på proffmarkedet

Artikkel Byggventilasjon AS, er et Bergensfirma som spesialiserer seg på salg og installasjon av komplette ventilasjonsløsninger, blant annet balansert ventilasjon, gjennom nettbutikken Byggventilasjon.no. Nå har...
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    national-cancer-institute-NFvdKIhxYlU-unsplash

    Å jobbe som vikar

    Å jobbe som vikar via et vikarbyrå i Norge har mange fordeler, men det kan også være svært gunstig for en bedrift å innleie fra bemanningsforetak.

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    Arkiv