Avdelingsleder Simen Knubedal, er en ung og tydelig serviceminded mann med mange jern i ilden. Han er daglig leder for både Avis Bilutleie og Hurtigruta Carglass, som slo opp dørene for første gang den 3. januar 2022.
Simen fikk den unike jobbmuligheten til å bli daglig leder ved de to samarbeidende avdelingene etter at eierne ved Ålgårds Auto der han jobbet før, spurte om han var interessert i å bli ansvarlig for både Avis Bilutleie og Hurtigruta Carglass avdeling Egersund.
– Jeg syntes det hørtes spennende ut, så jeg takket selvfølgelig ja! Det er utrolig kjekt å få muligheten til å bli satt som avdelingsleder her og forme veien videre, smiler Simen, som er stolt av sitt oppdrag.
Trygt og godt med Hurtigruta Carglass
Som en fortsatt fersk nytilsatt daglig leder, finner Simen trygghet i å ha en solid aktør som Hurtigruta Carglass i ryggen, der han alltid kan kontakte andre avdelinger for hjelp og råd.
Ved Hurtigruta Carglass er næringslivet en viktig del i tillegg til private kunder. Derfor er Simen og hans steinsprut-team villige til å strekke seg svært langt for fornøyde kunder og gode kundeforhold.
– Vi ønsker å hjelpe dem som får steinsprut, og vi har av og til reist ut til lokale entreprenører og bedrifter for å høre hvilke planer de har dersom de får steinsprut. Istedenfor at de bruker 2-3 mann til å levere bilen og det går arbeidstid på dette, så kan jeg hente og bringe bilen, og gjøre det mest mulig effektivt for dem, fastslår han.
Simen mener videre at det er en stor trygghet å overlate skifte av bilglass og steinsprutreparasjoner til Hurtigruta Carglass, som har 86 avdelinger over hele landet og er eksperter på slike oppdrag.
– Når folk tenker steinsprut og bilglass, så tenker folk ofte automatisk på Hurtigruta Carglass! Her tar vi kanskje tre biler per reparatør daglig, så dette er noe vi kan, påpeker Simen.
Det lille ekstra
Her ved Hurtigruta Carglass’ avdeling i Egersund, er det kundeservice som er i fokus. Målet er fornøyde kunder, noe de gjerne oppnår ved å tilby det lille ekstra. De har også kampanjer med goder og spylervæske-avtale for sine kunder, der man som kunde bare kan komme inn og hente gratis spylervæske.
– Vi vil gjerne gjøre kunden fornøyd når de er her og skifter glass. Vi gjør det lille ekstra, og har vi tid, så spyler vi bilen, støvsuger den innvendig, tørker støv fra dashbordet og vasker alle vinduene utvendig og innvendig slik at bilen ser bedre ut enn da den kom.
Og dersom uhellet er ute og steinspruten er et faktum, så anbefaler Simen å få steinspruten fikset så fort som mulig før den utvikler seg til en sprekk. Rundt 30 prosent av bilens bærende faktor og stivhet, ligger nemlig i glasset. Derfor vil en rute med sprekker i glasset skape en svakhet som i verste fall kan gå ut over sikkerheten.
– Får du en steinsprutskade er det lurt å få den reparert så fort som mulig. Dette for å få et best mulig resultat og forhindre at ruta sprekker. Det er bedre for miljøet og sparer kunden for unødvendig kostnad. Så lenge du har kasko/delkasko dekkes en steinsprutreparasjon av forsikringsselskapet.
Fordelaktig miks
Ved Avis Bilutleie kan Hurtigruta Carglass’ kunder dessuten få med seg en lånebil mens de venter på rutereparasjonen, og Simen ser flere fordeler ved å ha bilutleie og bilglass i samme bygg.
– Avis er stort og verdensdekkende, og er topp tre i verden av bilutleieselskapene. Når folk først kommer inn hit og har et ærend – enten det er hos Avis eller Hurtigruta, så vil man tenke at: det er jo der det ja! Det er lett å forholde seg til, smiler Simen.
Foreløpig er det kun Simen som jobber ved bilutleieavdelingen til Avis i Egersund, men han ser for seg at de kan vokse med tiden, spesielt etter at de snart begynner med langtidsleie av varebiler. Inntil videre jobber Simen videre i samme spor, med et stort fokus på kundebehandling og ekstra god service.
– Vi prøver å yte den beste servicen som gjør at vi blir førstevalget for kunden. Jeg har fått mange bra tilbakemeldinger og tror at det går på jungeltelegrafen hos de kundene som har vært her, smiler Simen avslutningsvis.