-Vi kjenner de aller fleste av våre gjester, og setter stor pris på at de kommer, igjen og igjen. Er du ny gjest hos oss, så ønsker vi også deg hjertelig velkommen til vår store Baronen-familie, smiler hotelldirektør Kari Janne Myklebust. Hun er stolt over å være vertskap for et hotell som tar seg litt ekstra av gjestene sine.
Det lille ekstra
En historie som Kari Janne elsker å fortelle er historien om de to hardarbeidene karene i 60-årene som lenge hadde bodd på hotellet hennes. Dette var en februardag med «alle årstider», slik det gjerne er på Sunnmøre og Nordvestlandet.
-Det var kaldt, det blåste i alle retninger og det var både regn, sludd og snø denne morgenen de reiste ut på arbeidsplassen sin. Det var en jobb som krevde utendørs arbeid, og da de kom tilbake til hotellet sent på kvelden, var de både våte, kalde og utmattede, forteller den serviceinnstilte hotelldirektøren. Siden hun er født med empati til langt over ørene, var hun ikke i tvil om at hun ville gjøre litt ekstra stas på arbeidskarene denne kvelden. Hun ba derfor de to klissvåte stamgjestene gå til rommene sine, ta seg en varm dusj og deretter komme ned i spisesalen, som egentlig hadde stengt for kvelden.
- Jeg inntok kjøkkenet og stekte fiskekaker, som jeg serverte med grovt brød, melk og kaffi til. Når de rutinerte og garvede arbeidskarene fikk se hva jeg hadde stelt i stand, kom tårene. De satte ekstra stor pris på den ekstra omsorgen denne sene vinterkvelden. Det er slik vi gjerne vil fremstå, her på Baronen Hotell, sier hotelldirektøren til Det Norske Bransjemagasinet.
Omsorgsyrke
Kari Janne Myklebust er ikke i tvil om at personalet på hotell bør være glade i folk.
- Det er et omsorgsyrke, påpeker hun. Hotellsjefen vil at gjestene skal føle atmosfæren, at vertskapet på Baronen Hotell bryr seg. Hun viser til at alle gjester gjerne vil bli tatt godt vare på.
- Noen ganger gjør vi gjerne litt ekstra for gjestene våre. Mange er stamgjester og kjenner oss godt, og vi kjenner gjestene våre. Vi skal begeistre både våre gjester og våre kollegaer, og det lever vi for hver eneste dag på jobb, understreker hun.
Vinterhalvåret er det mye forretningstrafikk til hotellet i Spjelkavik, mens sommerhalvåret er det barna som kommer i fokus. Da kommer hoppeslottet opp, og vi elsker å få barnefamiliene på besøk. Da er det pannekaker til frokost og vi åpner opp et kjempestort lekerom inne på hotellet. Vi har imidlertid ikke dataspill og playstation, men et bordtennisbord som skaper aktivitet for både små og store i fellesskap, sier hun. Barnas sommerhotell er svært populært, og med gåavstand til et av Norges største kjøpesenter på Amfi Moa og Barnas Lekeland, har hotellet en fantastisk beliggenhet. At det er bowlinghall vegg i vegg med hotellet, er heller ikke noe å kimse av. I gangavstand fra hotellet er det også svømmehall, kino, golfbane og flott turterreng.
-Vi har gode familiepakker til Barnas Lekeland, og den spennende Atlanterhavsparken, som ligger bare 20 minutter med bil fra hotellet, sier hun.
Hotelldirektøren bobler nesten over av alle gode tilbud som hotellet kan tilby. At de kan ta imot alle typer av gjester er viktig for hotellet, og på www.baronenhotell.no kan du som kunde lese mer om dette unike hotellet på Sunnmøre.