Regnskapsførerbyrået på Bønes utenfor Bergen, Complér Accounting AS, er sammensatt av en solid gjeng med bred og lang erfaring innenfor finans, økonomi og regnskap.
– Vi er et foretak som jobber i hovedsak for kunder innenfor shipping, eiendom og investeringsselskap, sier partner og daglig leder for Complér Accounting, Gro Kvalheim.
Complér startet i 2008, og har per dags dato 18 ansatte og er i stadig vekst. At de er en gjeng erfarne medarbeidere med høy faglig kapasitet og god bransjeinnsikt er det ingen tvil om.
– Vi har ansatte som har lang erfaring fra shipping og operativ drift, og ansatte som har lang erfaring fra revisjon, så det er samlet mye fagkompetanse her, forteller autorisert regnskapsfører Berit Marie Haugen.
Bistår med regnskap og økonomistyring
Av tjenester bistår de kunder innenfor forskjellige bransjer med både økonomi og regnskap i tillegg til rådgivning, både gjennom en skybasert løsning eller papirløsning om kunden ønsker det. Complér trer inn i enkeltstående oppgaver så vel som større strategiske prosjekter.
Søsterselskapet, Complér Corporate bistår kunder mot banker og andre finansielle aktører etter behov, og de besitter også solid kompetanse innen transaksjonsstøtte og finansiell rådgivning.
– Vi gjør alt fra de enkle tingene, som å håndtere lønn og betalinger på vegne av kunde om de ønsker dette, eller vi bistår i forhold til større prosjekt med hjelp til likviditetsstyring, prosjektregnskap, og rapportering, alt i tett samarbeid med kunde. Vi er mange med lang erfaring fra bransjer med mye operativ drift og har god teknisk kompetanse også innenfor systemløsninger, som i dag er veldig viktig å besitte med tanke på alle de nye digitale løsningene som er på god fart inn i vår bransje, sier Kvalheim.
– Vi har tett oppfølging mot våre kunder og assisterer med å effektivisere løpende rutiner. Vi er opptatt av å optimalisere rutinene med effektive digitale løsningene, men det varierer jo litt hva kundene ønsker. Hver kunde velger en løsning basert på deres konkrete behov, sier Haugen.
Gode kundetilpassede rapporteringsløsninger
Complér Accounting jobber tett på gründere og har utviklet gode rapporteringsløsninger.
– Vi har i tillegg et tett samarbeid med advokater og revisorer og andre ressurspersoner, forteller Kvalheim.
– Fordelen med å bruke oss er at vi har opparbeidet oss solid kompetanse og er flinke til å tilegne oss ny kunnskap og ta i bruk ny teknologi. Vi følger kunder og prosjekter tett, og ønsker alle nye kunder velkommen til en samtale og et godt samarbeid, sier hun.