Da hovedaksjonærene og brødrene bak Energima Gruppen; Henrik Magnussen og Arild Magnussen ønsket å starte opp en ny avdeling med fokus på ventilasjonsservicetjenester mot privatpersoner og borettslag, var det Sebastian Bruhn som fikk jobben med å lede avdelingen. Selv om den tidligere toppidrettsutøveren er en svært ung daglig leder med sine 22 år, så besitter han utvilsomt verdiene og kunnskapen som trengs for å lede Energima Boligservice’ ventilasjonsteam på fem personer.
– Energima Boligservice’ konsept, er at vi hovedsakelig skal utføre ventilasjonsservicetjenester på kjøle- og varmeanlegg for nye boliger – noe som tradisjonelt ikke er blitt gjort. Mange har tidligere bare hatt en vifte på loftet, men etter Tek10 og Tek17, har kravene til ventilasjon blitt veldig strenge. Alle nye boliger bygd etter 2010 blir oppført med balansert ventilasjon. Det er også blitt mer vanlig med varmepumper og Co2-varmepumper i borettslag og sameier på grunn av økte energipriser, forteller Sebastian om bakgrunnen til oppstarten av Energimas nye avdeling.
Legger vekt på god service
Forekomsten av ventilasjon og varmepumper i husstander har økt kraftig de siste årene, og derfor så Energima et tydelig behov i privatmarkedet som de gjerne ville dekke. Energima Boligservice henvender seg nemlig kun til borettslag og privatpersoner i området Stor-Oslo, og har en tydelig filosofi om at «herr og fru Hansen» skal få god hjelp og en førsteklasses service av de dyktige serviceteknikerne.
– Da Energima AS ble startet, var kjernevirksomheten deres servicetjenester i rehabiliteringsmarkedet, men nå er Energima blitt en prosjektavdeling som driver med entrepriseprosjekter med mange hundre leiligheter og tunnelventilasjon, forklarer han. Vi i Energima Boligservice tar oss derfor av servicetjenester, vedlikehold, filterbytte og lignende, på varmepumper og ventilasjons- og kjøleanlegg hos privatpersoner og sameier, sier Sebastian.
Energima Boligservice legger stor vekt på å alltid ta telefonen, og levere proff service til alle sine kunder. Med en dedikert ventilasjonstekniker som følger opp kunden under hele prosessen, får kundene dessuten et personlig og tillitsfullt forhold til Energima Boligservice.
– Vi er et ungt selskap med god vekst, en god lønnsomhet, fornøyde kunder og høy etterspørsel. Service er det som ligger til grunn for vår vekst, og vi legger stor vekt på at en beboer eller styreleder skal kunne ha en servicepartner å ringe til. Jeg er også nøye på å ansette folk i teamet som har personlige egenskaper som høflighet og ydmykhet, og som kan sette seg inn i kundenes behov, poengterer Sebastian.
En forutsetning for et sunt inneklima
Sebastian forteller at de nybygde Tek17-boligene ofte er hermetisk tette, og at et fungerende ventilasjonsanlegg er en forutsetning for et sunt og optimalt inneklima. Per i dag er det ingen krav om kjøleanlegg i nye Tek17-boliger, og derfor vil Energima Boligservice satse stort på kjøleanlegg som et komplement til varmepumper og ventilasjon i tiden som kommer.
– Jeg pleier å tulle litt med at jeg bare selger luft, men det ligger mye sannhet i det, konstaterer Sebastian muntert. Enten man er på kontoret eller hjemme, så er luften man puster inn veldig viktig. Det er hjemme man tilbringer mest tid – spesielt på soverommet, og hvis Co2-nivået på soverommet går opp til 2000 ppm på natta, er det kanskje ikke så rart at man våkner opp med hodepine, utdyper han.
Vil bli landsdekkende
Energima Boligservice ønsker å være en samarbeidspartner på service gjennom serviceavtaler for sameier, borettslag og mannen i gata, og ønsker seg gjerne flere servicekunder. Den profesjonelle serviceaktøren har opplevd en stor vekst på kort tid, men Sebastian påpeker at de skal unngå å vokse for fort, men fortsette å bygge avdelingen stein for stein – med et overordnet fokus på gode kundeopplevelser og trivelige kundebesøk.
– Vi har strenge krav i Energima Boligservice; vi skal alltid ta telefonen, og vi skal være mest mulig ute hos kundene – for det er der det skjer! Jeg tror det enkle er det beste: å komme tidsnok, og være profesjonelle og høflige. Vi prøver hele tiden å være best, og målet vårt er å bli landsdekkende, fastslår Sebastian med et smil.