For Sommerfelt Elektro har det siden oppstarten i 1949 vært svært viktig å være en genuin, lokal butikk. Foruten å være en butikk og installatør, er de samtidig en møteplass der kompetente ansatte med elektrikerbakgrunn er på plass for å gi gode råd til sine kunder.
–Dette er en butikk der du kan komme inn å få prate med noen. Du kan komme hit og bestille en jobb, for eksempel installasjon. Du trenger ikke gå gjennom et kontor, vår bedrift skal være en god faghandel som skal yte den beste service til alle våre kunder og dette skal være vårt konkurransefortrinn, forteller Roald Martin Gjone i Sommerfelt Elektro AS.
Som én av de eldste håndverkerbedriftene i Larvik, består Sommerfelt Elektro av en elektroavdeling som formidler ulike elektrikertjenester. De har også en helt egen butikk tilknyttet Euronics-kjeden, der du finner hvitevarer, varmepumper og elektriske artikler.
Gjone overtok selskapet i 2011, og han har fortsatt i samme ånd som forgjengerne. Alle kunder er like mye verdt hos Sommerfelt Elektro, og som Gjone selv sier: de gjør alt fra å bytte benkearmatur for dama i gata, til store industribygg.
Gjone og hans kollega viser oss et diplom som viser null feil. Dette var et stort prosjekt de gjorde for Larvik kommune med bygging av nye omsorgsboliger i Tjølling. Kommunen ble strålende fornøyd med jobben. Som en fremoverlent elektrikerbedrift tilbyr de selvsagt smarte løsninger, og de ser en økende etterspørsel etter løsninger som kan forenkle hverdagen for folk, ikke minst i omsorgsbransjen.
–Omsorgsboliger skal være tilrettelagt for at folk kan bo der, selv om de er pleietrengende. De skal kunne klare seg selv så langt det lar seg gjøre. Det meste av boligens utstyr skal derfor kunne styres fra et nettbrett, som for eksempel det å åpne dører, vinduer, styre lys, TV, senger og kommunisere med pleierne.
–Man må alltid være sulten på utviklingen som kommer. De beste i klassen klarer seg alltid, og vi må være en av dem.
Vi spør om de gjør noe spesielt for å få så gode skussmål fra sine kunder. Da svarer Gjone uten å tvile:
–Det er å være 100% gode i alt det vi gjør, rett og slett! Å ha i ryggmargen hele tiden at det vi gjør, det skal vi være stolte av. Vi er ekstremt opptatt av at vi skal ha fornøyde kunder, avslutter han med et smil.