Hudpleieprodukt, apparater og møblement – alt du trenger til din salong finner du hos Hudpleiegrossisten AS.
Totalleverandøren har siden oppstarten i 2012 satset på å kontinuerlig utvide sortimentet til å tilpasse seg den raske utviklingen i skjønnhets- og velværebransjen.
– Vi er vel kanskje en av de som er breiest når det gjelder sortiment i bransjen, sier daglig leder Tor Åge Vefring, som forteller at de tilbyr alt innen forbruksvarer i en salong i tillegg til elektriske arbeidsbenker, lamper, arbeidsstoler og apparater.
Hudpleiesalonger, spa-senter, klinikker, fotterapeuter, kosmetiske sykepleiere, leger og hudpleieskoler er blant kundebasen. Hudpleiegrossisten får gode tilbakemeldinger på både vareutvalg, prisog leveringshastighet.
Alt til ditt behandlingstilbud
– Hudpleiesalonger som har en bred behandlingsmeny, spesielt de som handler innen flere varekategorier, setter pris på at vi har veldig mye forskjellig, sier salg- og markedsføringsansvarlig Helene Hørgård Unsmo.
Ved å handle hos en totalleverandør kan kunder nyte fordeler som å sammenligne bestillingene sine, forholde seg til færre leverandører og fakturaer, samt få raske leveringer.
– Det er fint å kunne gjøre en samlet bestilling både innen fot, hud, negl, vipper, hansker og bomull, og å få et bredt sortiment på én plass, sier hun.
Unsmo legger til at de retter seg mest mot både store og små hudpleiesalonger, men har også kunder som blant annet frisører, fotterapeuter, legesentre, kosmetiske sykepleiere, kiropraktorer og fysioterapeuter.
Vefring føyer til at de, ikke minst, leverer til hudpleieskoler.
– Vi har vært med på anbud tre ganger og vunnet alle gangene, smiler han.
Kurs og gode råd
Oslobedriften med lager og butikk på Ryenhar også et showrom med utstyr der kunder er velkommen innom for å få en gjennomgang av produkter, se på utstyr eller handle.
– Mange vil gjerne se hvordan ting fungerer eller har spørsmål. Da får de mer trygghetsfølelse før de bestemmer seg for hva de vil handle, fremfor kun å se det på en webside sier Vefring, og legger til at langveis reisende gjerne kan ringe i forveien for å avtale en privat omvisning på en lørdag eller på kveldstid.
– Vi holder også kurs innen blant annet voksing, vippeextension, vippebøy, threading og ulike hudpleiebehandlinger som for eksempel microneedling, sier Unsmo. Det kommer også flere nye kurs på nyåret.
Kursene blir holdt for små grupper på to til fem deltagere på én dag for å kunne gi god opplæring og for å minimere oppholdstiden.
– Det får vi gode tilbakemeldinger på, sier hun.
Alle ansatte hos Hudpleiegrossisten er i tillegg hudpleiere og vil kunne gi råd utover det som bare er produktkunnskap.
– Vi vil gjerne bygge tillitsfulle kundeforhold, og vi holder informasjonsflyten åpen hos oss slik at vi kan tilby vår samlet kunnskap til kunden, sier Unsmo.
Holder prisen nede
Hudpleiegrossisten AS handler direkte hos produsenter, og Vefring forteller at slik kan de være med på å holde prisene i bransjen nede.
– Vi er en av pådrivende for å gjøre markedet mer konkurransedyktig.
Daglig leder henviser til det europeiske markedet, spesielt Tyskland, hvor prisnivået på utstyr er høyere enn i Norge tross lavere lønnskostnader og prisen på behandling ute i salongene.
– Prisene har falt drastisk siden 2012 – på noen av arbeidsbenkene har prisen falt fra 30 til 40 prosent, sier han, og legger til at Norge er svært konkurransedyktige på spesielt møbler, innredning og maskiner.
Full lagerkontroll for kundetillit
Hudpleiegrossisten AS er opptatt av å ha full lagerkontroll for å kunne etterkomme sine kunders etterspørsler.
Ved å kutte ut mellomleddet har vi bedre kontroll på leveringstid, og kan tilby bedre pris ut til kundene, forteller Vefring.
Det å ha alle varer på lager skaper tillit og gir bedre kundeforhold, samt at vi opprettholder den kundeservicen vi ønsker å ha, sier daglig leder.
Nytt i år er også en produktkatalog der kundene får oversikt over Hudpleiegrossistens varesortiment.
– Nesten hver uke får vi en kunde som har hatt en aha-opplevelse der de har oppdaget hvor mye vi faktisk har, ler Vefring som legger til at katalogen er et godt verktøy for å få oversikten, men at hjemmesiden fremdeles vil være best oppdatert med de nyeste produktene.
– Kunder kan finne oss på vår hjemmeside/nettbutikk, Facebook og fra i år, også på Instagram, smiler Unsmo.